Leuk zeg, gefeliciteerd!![]()
Kan veel langer hoor ![]()
Vermakelijk geschreven, mooie vakantie en leuke aanwinsten erbij!
Dus van het toch niet willen in 2025 naar het meteen scoren in 2026. Wat is er veranderd? ![]()
Mooi topic. Heel leuk om te lezen/zien.
De sauna-Casio is mn favoriet. Ik houd van dat soort specifieke horloges ![]()
Zo doe je dat: gewoon een GS bij de bron oppikken!
Mooi verslag en mooie aanwinsten!
Heb je bij AP nog foto’s kunnen/mogen maken?
Jazeker! Het was bijna een privéworkshop met maar één andere deelnemer erbij. Online staat dat het volledig in het Japans is, maar we kregen een eigen medewerker mee die live alles vertaalde wat de instructeur uitlegde. Hier een paar foto’s (zonder te veel te verklappen!):
^ De wristcheck van het personeel is wel on point!
Heb je nog de tijd gehad om bij de boutiques langs te gaan op Ginza?
Ginza bleek voor het grootste deel helaas ver buiten mijn budget of behoorlijk overpriced. Ik heb met alle drukte en impressies ook de specifieke winkel gemist waar ze de Seiko Metronome verkopen (die kun je maar op één of twee plekken fysiek krijgen, of online).
En heb je nog de Seiko klok te gehoord?
En de Seiko klok heb ik helaas gemist! Erg jammer, maar goed, als je niet alleen reist moet je af en toe schikken naar je partner ![]()
Mooi reis die je hebt gemaakt! Leuk dat je zoveel NA’s hebt weten te scoren, horloges die je voor altijd doen denken aan deze reis ![]()
Dus van het toch niet willen in 2025 naar het meteen scoren in 2026. Wat is er veranderd?
Goed opgelet! Na december kreeg ik die Omiwatari echt niet meer uit mijn kop. Toen we deze reis gingen plannen, had ik er achter de schermen eigenlijk al rekening mee gehouden dat deze uitgave er heel waarschijnlijk ging komen.
Ik zat toen al te gluren op de Japanse site van Grand Seiko. Want als je de btw en invoerrechten niet meerekent, scheelt het qua basisprijs zo’n €2500 met hier — dat zijn gewoon twee retourtjes vliegen!
Het hielp ook niet dat mijn beste vriend tegelijkertijd door Japan reisde. We zijn samen horloges gaan kijken, en toen hij me gek zat te maken met een vintage Cartier voor zijn vrouw én een Speedmaster die hij op de kop had getikt, was mijn ruggengraat helemaal verdwenen ![]()
Wat heerlijk om zoiets te kunnen kopen in het land van herkomst en een prachtige herinnering aan koppelen! Het moest zo zijn, dat je de laaste op de kop kon tikken.
Van harte met je schitterende reis en dito horloges ![]()
En natuurlijk ook netjes aangegeven bij de douane bij terugkomst ![]()
Gefeliciteerd en wat een leuke avontuur ![]()
echt een geweldige trip. veel draagplezier met al dat moois
Herkenbaar, het is inderdaad een fijn reishorloge! ![]()
![]()
Je hebt een mooie reis achter de rug. Geniet lekker van de herinneringen en van je nieuwe aanwinsten! ![]()
Erg mooi verhaal en prachtige aanwinsten. Geniet ervan!
Hierbij een paar foto’s die mij ook lieten beseffen dat Japan een horloge “heaven” is. In het voorjaar ben ik er geweest en met 3 NA’s teruggekomen.
Soort Mediamarkt achtige shopping malls genaamd “Bic Camera” waar je zo ff uit de vitrine een Rolex kunt aanschaffen. (Als je dat geld hebt liggen.)
“ Bic Camera is one of Japan’s largest consumer electronics retail chains, despite its name sounding like “big camera”.
Maak mij gek…paradijs.
Geweldig land, Japan! Ben er zowel voor werk (KPN had er destijds een kantoor waarvoor ik de NL-contctpersoon was) als vakanties diverse keren geweest. Dan heb ik het (qua werk) over eind jaren '90; begin 2000 was KPN nagenoeg failliet en moesten alle buitenlandse vestigingen (we hadden er destijds nogal wat) op last van dhr. Scheepbouwer per omgaande gesloten en opgeheven worden.
Helaas was ik toen nog niet besmet met het horlogevirus; anders had ik er zonder twijfel een aantal mooie kunnen scoren.
Jaa hele herkenbare foto dit! Ik had hetzelfde bij de YodobashiCamera zaken door het land heen. Ook een perfecte zaak voor de accesoires. Van horlogedozen en donuts tot bandjes en tools. Ik baal zelf dat ik maar 1 reisdonut heb meegenomen, ik had daar niet door hoeveel duurder ze hier zijn.
Goede reden om ooit weer terug te gaan