Dringend advies!

Beste liefhebbers, ik krijg dit horloge aangeboden:

Ik heb begrepen dat er maar 2500 van deze horloges zijn gemaakt. Het horloge komt met doos, echtheidscertificaat, papieren, beschrijving, etc. Ik maak mijn borst nat voor wat betreft de prijs, maar waar zou ik op moeten rekenen??

Dan vraag 2. Ik kreeg ook deze foto en daar kijk ik een beetje raar tegenaan:

Kloppen die rondingen wel? Wat is die witte rand? Het lijkt wel een rubber dat verkeerd zit of zo.

Help, help, help me alsjeblieft met tips en aandachtspunten, want ik vind het wel een héél mooi horloge.

Alvast bedankt,

Duco

Sorry mensen, ik realiseer me net dat dit geen vintage horloge is en het dus eigenlijk op de verkeerde plek staat. Desalniettemin… advies, please…

Dat ziet er maar raar uit. ::o
Helaas ben ik geen Omega kenner, maar het lijkt of het plexiglas daar naar boven is gekomen.
Ook lijkt het dat het gedeelte waar de bezelring in zit op dezelfde plaats ook omhoog is gekomen.
Dan de kleur bruin aan de zijkant, is dat met de hand aangebracht ?
Ik Heb helaas geen horloge om mee te vergelijken,maar ik zou toch maar oppassen met deze dure klokjes.
Koop het liefst bij een vertrouwd adres.:wink:
Groet, Chris.

Ik heb nog eens goed naar de rondingen gekeken, maar ik sluit niet dat er toch niets aan de hand is. Volgens mij zijn het namelijk de weerspiegelingen van de 2 kleuren van het doosje waar het horloge in zit. Hierbij 2 aanvullende foto’s i.v.m. die veronderstelling:

Ik hoor wel wat jullie reacties zijn. Of zijn er wellicht voor deze prijs veel mooiere, interessantere alternatieven dan een Omega Speedmaster Professional??

Uitgaande van je tekst, ga ik er van uit dat dit horloge meer moet kosten dan een ‘standaard’ Speedmaster. Feitelijk betaal je voor een limited edition waar er best wel veel van gemaakt zijn! (Sommige horlogemerken halen 250 exemplaren per jaar niet eens!) Je betaalt dus voor een gegraveerd randje…

Ik zou op zoek gaan naar een mooi exemplaar met een 861 uurwerk. Lekker degelijk, lekker vintage en nog steeds up to date! Oudere Omega’s herken je meestal aan het andere bandje: ze hebben twee langsgroeven op de band en niet 4 die 2 aan 2 lopen zoals op dit horlogebandje. Oudere exemplaren zitten meestal niet aan nieuwere banden. Andersom zie ik ook niet vaak!

Vaak herken je een ander -nog ouder- horloge aan de tachyring: bij een oude zit de ‘dot’ van de 90 niet naast de 0, maar er schuin boven.

Zoek even op Chuck Maddox (helaas overleden); zijn nog steeds bestaande website zit stampvol interessante en nuttige info. Een ander adres met interessante info is speedmaster.nl

Menno

Aangezien dit een horloge uit de 80er jaren is, doe je er wijs aan om naar de (AANTOONBARE!!!) onderhoudshistorie te vragen.
Verder heeft Thieuster gelijk als hij stelt dat je meer betaalt voor een gegraveerd randje.
Er zijn van de Speedmaster inmiddels zoveel Ltd. editions uitgebracht dat ik bijna durf te stellen dat de reguliere speedmasters zeldzamer zijn dan de Ltd. editions :wink:
Aan de patina op de wijzerplaatindexen te zien, is de wijzerplaat uit de tijd.
Kijk voor een prijsindicatie ook eens op http://www.chrono24.com/nl/home/index.htm

Veel wijsheid!

Beste Menno / Brutus, bedankt voor jullie reacties. Ik ben daar erg blij mee, ook omdat het mijn snel opgewekte enthousiasme even tempert en me weer met beide beentjes op de grond zet. Ik kan het horloge kopen voor 2300 euro. Afgaande op wat ik op internet aantref, lijkt me dat een redelijke tot goede prijs. Ik zie na enig zoeken echter nu ook wel in dat ltd. wat overschat is, gezien het aantal verschillende ltd. types die er onderhand zijn. En het is geen vintage, wat ik juist wel interessant vind. Ik denk dat ik maar voor Menno’s advies ga: een goede vintage met een 861 uurwerk. Zal wel effe zoeken worden denk ik voor een goed exemplaar…

Je hebt een PB’tje.

Menno

Een 861 uit de jaren 70 moet je echt kunnen vinden voor minder dan 2K.

hans