Kijken jullie ook zo vaak en zo lang naar je het klokje om je pols dat je er van gaat dagdromen.Ik betrap mijn eigen de laatste tijd heel vaak dat ik zit te staren naar mn klokie en er helemaal van weg ben. Soms kijken mensen er raar van op , zo van waar zit hij nou naar te kijken ? Het kan me helemaal niks schelen ik vind het gewoon heel erg fijn als ik zie hoe mijn seconde wijzer tikt.
Ik heb zojuist iets moois gehoord,
het raakte heel mijn lichaam, ‘t werd doorboord
Ik kreeg liggend in mijn tuinstoel,
verbinding met een imposant horlogegewoel
Legde mijn oor aan de pols te luister,
en hoorde het gefluister
Rikketik, rikketik, rikketik,
het bleef maar doorgaan als een hik
Met daartussendoor een zuivere sopraan,
aan ‘t roer hief zij een loflied aan
En het bijzondere van dit geluid
is dat het ons heel even de tijd doet vergeten en ons doet dromen,
Dus mijn beste mede-horlogebroeders ik blijf nog even heerlijk schommelen onder de bomen.
Kijken jullie ook zo vaak en zo lang naar je het
klokje om je pols dat je er van gaat dagdromen.Ik
betrap mijn eigen de laatste tijd heel vaak dat ik
zit te staren naar mn klokie en er helemaal van
weg ben. Soms kijken mensen er raar van op , zo
van waar zit hij nou naar te kijken ? Het kan me
helemaal niks schelen ik vind het gewoon heel erg
fijn als ik zie hoe mijn seconde wijzer tikt.
haha ik heb het ook heel erg… Mijn vriendin vraagt vaak: wat is er toch, wil je naar huis ofzo haha…
Het mooiste vind ik om het horloge zo te draaien dat je de blauwe coating van het ontspiegelde glas ziet en dat het lijkt alsof er geen glas in het horloge zit
Helemaal mee eens.
Ik kan ook onbewust lang staren naar mijn horloge, hoe de secondwijzer in minime stapjes verder hupst. Dit is ook dé reden dat ik geen kwarts meer wil.
Dit alles levert de herkenbare, reeds genoemde opmerkingen op, zoals, moet je weg ofzo
Ik heb zojuist iets moois gehoord,
het raakte heel mijn lichaam, ‘t werd doorboord
Ik kreeg liggend in mijn tuinstoel,
verbinding met een imposant horlogegewoel
Legde mijn oor aan de pols te luister,
en hoorde het gefluister
Rikketik, rikketik, rikketik,
het bleef maar doorgaan als een hik
Met daartussendoor een zuivere sopraan,
aan ‘t roer hief zij een loflied aan
En het bijzondere van dit geluid
is dat het ons heel even de tijd doet vergeten en
ons doet dromen,
Dus mijn beste mede-horlogebroeders ik blijf nog
even heerlijk schommelen onder de bomen.
Leuke post! Op mijn werk vragen mijn collega’s me wel eens “hoe laat is het dan, Ro?”, gewoon om mij een plezier te doen, omdat ze weten dat ik dan altijd met veel plezier op mijn horloge kijk. Ik antwoord dan ook niet, maar kijk gewoon even, en de meeste mensen vinden het heel leuk dat ik zo dol ben op mijn horloge.
Het heeft overigens een glazen achterkant; ik reis vrij veel, en ik zit dan vaak in het vliegtuig nog eens aan de achterkant naar het werk van binnen te kijken wanneer ik de tijd goed zet. Ik zou daarom niet snel een gesloten horloge kiezen; ik zou dat wel echt missen. Mijn volgende horloge zal dus wel geen mooie Bell & Ross, Tag Heuer, Omega of Rolex worden; ik ben bang dat het weer een van hetzelfde merk wordt…