Droom <vs> Nachtmerrie?

Kijk , jullie hebben allemaal de ballen verstand van MeisterSingers natuurlijk.:smiley:
;);););););););););););););););););););););););););););););););););););););):wink:

En over PVD is ook al het nodige gezegdā€¦
Blijft persoonlijke smaak enzā€¦

Raad is in deze moeilijk. Maar wel benieuwd naar jullie eerlijke meningen.

Liefst zou ik de hele collectie bezitten natuurlijk , maar dat gaat ā€œevenā€
( lees : i.i.g in dit leven ), nietā€¦& laat ik aan majary overā€¦:wink:

Maar stel jullie staan voor de keus. ( de NL = in ā€œzwaar bevochtenā€ bezit )

Deze dus : wat een droom van een MeisterSinger is, ondanks dat (ook) ik in eerste instantie het sportieve niet echt kon verenigen met MSā€¦

Of deze ā€œDarth Vaderā€, die mij (mede door mijn ietwat fatalistische inslag) maar blijft trekken en verworden is tot mijn nachtmerrie:

En dan stel ik hem mij even voor met een rosegoudkleurige geborstelde matte vouwsluiting !B)-

Als je nu goed kijkt zie je rechtsonder achterkantfoto al wat ( naar mijn mening ) ā€œslijtageā€( beschadiging)ā€¦wat zich (volgens mij )uit in een doffere/grijze plekā€¦
Ben nu maar zo bang dat zoā€™n ding , ondanks gepamperd te worden , er toch na verloop van tijd niet meer uitzietā€¦

Nog maar een keer de ā€œfrisse Sonnenschliffā€:wink:

Als laatste nog maar even een schrikbeeld van gebruikt PVD ???
Waarmee natuurlijk de vraag beantwoord zou kunnen zijnā€¦:sunglasses:

Wat op deze bijv. ook wel weer stoer kan staan, maar of ik persoonlijk daar nu zo blij mee zou zijnā€¦

Wat zou jullie keuze zijn ?, gewaardeerde medeliefhebbers ??

De laatste natuurlijk, mooi die verweerde kast :smiley:

Van de Meistersingers zou ik een combi van de 2 het mooiste vinden. Allebei hebben ze het net niet in mijn ogen. Van de donkere vind ik de wijzerplaat/wijzers wel erg mooi. Ben benieuwd hoe dat zou staan in een niet donkere kast.

Hier een vrij donkere foto van een AM304.
Geeft een idee.

Maar die heeft dan weer het voordeel van de verdikte cijfers. Glanzende naald.
De PVD een ā€œbrasse naald uit 1 stukā€, mooier
Klassiekere cijfers , maar dan wel weer gewoon drukā€¦

Kom er gewoon niet uitā€¦ Zou die MS er zo ā€œverweerdā€ uit komen te zien , kan Mad Max hem onderhand omā€¦:smiley: Zwart/rose vind ik super.

Alles kan op den duur natuurlijk, mocht het e.v.t nodig zijn. De PVD opnieuw. Zelfs de plaat in een stalen kastā€¦

Maar daar gaat het nu niet omā€¦
Word een keuze. En die kan ik alleen zelf maken, maar toch benieuwd inderdaadā€¦

Volgens mij ga je eigenlijk voor de zwarte !
Maar zou je rust vinden bij het dragen en je niet steeds druk maken over beschadigingen?
Ga je voor een verstandige keuze of voor wat je echt mooi vindt,moeilijkā€¦
Ik kan je geen goed advies geven vrees ik.

gr dirk

Ja.

Ik heb het er hier al overā€¦http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,207244,207272#msg-207272

pffā€¦toen nooit gedacht ooit voor die keuze te komen staanā€¦

Fatalisme ook niet alles he ?! :D;)

MeistersingerFan Schreef:

Wat zou jullie keuze zijn ?, gewaardeerde
medeliefhebbers ??

Ik kijk wat ik verlang van een horloge en of/in welke mate ie hier aan voldoet. In het geval van een Meistersinger, vind ik er een model bij passen die netjes is en zā€™n kenmerkende 1 wijzer heeft zonder andere fratsen. Aangezien ik als daily beater een horloge wil die 3 wijzers heeft en datum(en als het kan icm dag)aanduiding heeft, zou het voor mij een horloge zijn die ik af en te voor bepaalde gelegenheden zou dragen. In dat opzichte zou ik een handopwinder prefereren. De beige wijzerplaat vind ik erg mooi, maar op net zou ik liever gewoon een stalen kast zien. Misschien geborsteld door de matte wijzer.

Maar nogmaals, het hangt er in mijn optiek altijd maar vanaf wat je van het horloge verlangt/ermee wilt gaan doen. Als je houdt van een sportievere look (te combineren met een net overhemd), dan lekker die NL houden. Als je liever een klassiekere/vintage uitstraling prefereert, dan kun je die PVD beige overwegen. Mocht je je bijv. eventuele slijtage/krassen of opnieuw laten voorzien van PVD een obstakel vinden, dan vind ik die AM304 ook wel vintage/net.

Niels,

Wat maak je me nou?
Jij bent toch Meistersinger- autoriteit op dit forum.:smiley:

Koop je een paar weken gelden de Ltd 2009 en nu alweer in de verkoop???:o
Alleen omdat je de PVD uitvoering wilt?

Kun je hierover iets meer vertellen?
Is dit een originele MS of door iemand ā€œbehandeltā€?
Als ie echter na enige tijd dergelijke draagsporen gaat vertonen,
dan zou het voor mij echt niet meer hoeven.

Dus houd de Ltd 2009 nog maar even, zodat ik die tzt voor een prix dā€™ami
kan overnemen.:stuck_out_tongue:

Groet Jan en sterkte met de beslissing

majary Schreef:

Niels,

Wat maak je me nou?
Jij bent toch Meistersinger- autoriteit op dit
forum.:smiley:

Koop je een paar weken gelden de Ltd 2009 en nu
alweer in de verkoop???:o
Alleen omdat je de PVD uitvoering wilt?

Kun je hierover iets meer vertellen?
Is dit een originele MS of door iemand
"behandelt"?
Als ie echter na enige tijd dergelijke draagsporen
gaat vertonen,
dan zou het voor mij echt niet meer hoeven.

Dus houd de Ltd 2009 nog maar even, zodat ik die
tzt voor een prix dā€™ami
kan overnemen.:stuck_out_tongue:

Groet Jan en sterkte met de beslissing

PB Jan.:slight_smile:

Aan mijn raad heb je niets, maar je wilt mijn keuze:)

Welnu: hier de redenering die daar naar toe leidt:

Ik mis iets aan een einzeiger horlogeā€¦ 't is net of er iets vanaf is gevallen.
Dat klinkt een beetje denigrerend, maar zo is het niet bedoeld: ik mis Ć©cht een wijzer.

Met zwarte kasten heb ik zowiezo niks en met een zwarte wijzerplaat met rode wijzers/cijfers Ć­n zoā€™n kast nog minder:)

Dus uit de drie horloges in de openings topic zou ik de Enicar nemen.
Maar als ik uit die einzeigers moest kiesen, werd het de Darth Vader.

tjvreeken Schreef:

Aan mijn raad heb je niets, maar je wilt mijn
keuze:)

Welnu: hier de redenering die daar naar toe
leidt:

Ik mis iets aan een einzeiger horlogeā€¦ 't is
net of er iets vanaf is gevallen.
Dat klinkt een beetje denigrerend, maar zo is het
niet bedoeld: ik mis Ć©cht een wijzer.

Met zwarte kasten heb ik zowiezo niks en met een
zwarte wijzerplaat met rode wijzers/cijfers Ć­n
zoā€™n kast nog minder:)

Dus uit de drie horloges in de openings topic zou
ik de Enicar nemen.
Maar als ik uit die einzeigers moest kiesen, werd
het de Darth Vader.

Hoi Tom,

Geeft niks. Denigrerend.:wink: Hou ik wel van. :slight_smile:

Ik heb jouw Russen ā€œgeprobeerdā€, maar kwam niet verā€¦blijf wat dat betreft een echte Duitserā€¦:smiley:

Die Enicar meer een voorbeeld voor de versleten PVD, waarbij leeftijd/kwaliteit PVD ? en de scherpe kanten aan het horloge ook niet meehelpen natuurlijkā€¦Maar hij kan het hebben zeg maar.

De MS heeft veel rondere vormen.
IRL smoelt die MS ook weer anders. Het totaal ā€œnaar voren springendeā€ effect van de wijzer vind ik mooi.

Maar heel gerust op die PVD ben ik gewoonweg niet neeā€¦En wrang dat ik ondanks die zeer fraaie NL toch nog weer blijf trekken naar dat dingā€¦