Ik wil de batterij vervangen van een Casio horloge maar krijg van geen mogelijkheid de achterkant (drukdeksel) open er zit wel een inkeeping maar het lukt niet. Ook een speciaal mesje heb ik er voor maar nee geen beweging. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen…warm maken of zoiets.
Je zult toch langzaam ruimte moeten creëeren. Dus toch in het daarvoor bestemde gat inderdaad wrikken. Warmte zou ik niet snel aanraden…
de aanhouder wint, alleen oppassen dat je niet uitschiet naar je andere hand
Gniffel.
Hij is open maar wel met een snee in mijn duim
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar
Uitgeschoten zoveel kracht moest ik zetten.
Hey Hennie,
Laat even weten hoe je de case weer dicht krijgt…
Ik had de oude casio van mijn schoonvader zo open… hem dicht krijgen is lastiger zonder goed materiaal
Doe ik, maar ik moet eerst een heeeel klein micro schroefje zien te krijgen waarmee de batterij geklemd zit heb hem laten vallen op het tapijt nergens meer te vinden.
fijn!
maar…
reken maar dat je ook heel veel kracht moet gaan zetten om hem weer dicht te krijgen. meer kracht dan bij het openen.
Dat is heel naar !!
Ik heb daar zo’n pers voor… Bijna onmisbaar. Vervelend van je duim in ieder geval!
in dat geval, gebruik een heel felle lamp en kijk of je iets ziet glinsteren.
meestal rolt een schroefje niet ver door op tapijt dus hij zal wel in de buurt zijn van waar je hem hebt verloren.
Welke pers gebruik jij? Zo’n glaasjes pers?
Zal nog goed gaan kijken met een lamp.
Misschien met een magneet over het tapijt gaan.
Is ook een idee goeie tip.
Weet je zeker dat hij op het tapijt is beland? Ik had ook van die microschroefjes die ik kwijt was, maar bleek nog gewoon op de tafel te liggen. Je kijkt er zo overheen…
Gevonden door mijn vrouw met de zaklamp.
Heb hem trouwens open gekregen met mijn trouwe Victorinox zakmes.