Drukke maand, nieuwe aanwinsten (Seiko MM300, Grand Seiko, LLD) Modemburner!

Zo, dat was me de maand wel zeg. Het begon aan het begin van december met een nieuwe Victorinox INOX, maar hiervoor moest de Seiko SUN019 voor wijken. De koper van dit horloge had een prachtige Seiko Marinemaster SBDX001 om, waarna ik zeker wist dat ik deze ook moest hebben.

Ik had eerder dit jaar een IWC mark XVI spitfire aangeschaft, maar deze kreeg niet de draagtijd die hij verdiende, dus al snel nam ik het besluit dat deze dan maar ruimte moest maken voor de Marinemaster en een ander horloge.

Dit was al snel geregeld. Na iets van een dag kreeg ik een voorstel om de IWC te ruilen tegen een Longines Legend Diver no date en wat cash. De Legend Diver wilde ik nog een keertje proberen, en met de cash kon ik de Marinemaster aanschaffen, dus de deal was al snel gemaakt.

Het geld en de Longines eenmaal in mijn bezit kon de zoektocht naar de Marinemaster beginnen. Gelukkig had William Wien er toevallig eentje liggen, dus belde ik hem op en sloot ik met hem de deal. Een paar dagen later werd het pakketje met daarin de Seiko aan mij aangeboden.

Maarrrrr we waren er nog niet! De Longines was namelijk niet helemaal mijn ding. De bandjes die erbij zaten en die ik had liggen stonden er naar mijn idee toch niet helemaal perfect op, en ik vond het horloge mooier in mijn handen dan om de pols. Er miste een klik. Normaal gesproken krijg ik een nieuw horloge zo goed als niet van de pols af, maar vanaf het moment dat ik deze in bezit had heeft hij het steeds niet langer dan een dag achter elkaar om de pols volgehouden. En tjah, zo’n Grand Seiko bleef toch een beetje in mijn hoofd zitten.

Ik denk er inmiddels al een jaar of drie over om een keertje een GS aan te schaffen, maar de combinatie gebrek aan geld en een duur (+lastig te krijgen) horloge gaat niet goed samen. Gisteravond besloot ik de LLD de deur uit te doen en eindelijk de stap te nemen en een GS aan te schaffen.

Gisteravond zette ik hier een zoektopic neer, en nog geen uur later had ik een deal met een forumlid voor zijn Grand Seiko Quartz. Vanmiddag rond het middaguur heb ik hem opgehaald, en ik ben helemaal verliefd!

Hoe ziet de collectie er dan nu uit vraag je? Nou, zo dus:

Thanks voor het kijken!

Proberen en schuiven. Heerlijk :slight_smile:

ah mooi setje man, mag je trots op zijn, mooie Hulk daar :slight_smile:

Mooi hoor. Leuke maand geweest.
Volgend jaar weer gewoon doen? :slight_smile:

Dat doe je goed, die schatkist begint gevuld te raken!
Nu weer met zo’n mooie GS (tu)

Mooi kistje!

Prima maand gedraaid!:)-D

Niet verkeerd :wink:

Proficiat met je aanwinsten! De Marine Master voelt imho aan als je Hulk. Flinke kast met een ietwat smallere band.

Dat ziet er allemaal goed uit! :~

Wat voor kleur is de wijzerplaat van je Seiko GS?

trapm Schreef:

Mooi hoor. Leuke maand geweest.
Volgend jaar weer gewoon doen? :slight_smile:

Beloof niks! :+

lance_explorer Schreef:

Dat ziet er allemaal goed uit! :~

Wat voor kleur is de wijzerplaat van je Seiko GS?

Thanks! De wijzerplaat is een hele diepe en donkere mat groen. In de meeste gevallen ziet hij er zwart uit, maar met direct licht erop is hij de groen zoals op de foto’s. Soms lijkt hij zelfs een beetje blauw. Erg gaaf.

Hier even een plaatje van het internet waar de kleur er wel goed uit komt:

Explore Glenn Oakley

Modemburner is dat niet wat achterhaald :wink:
Verder mooie klokjes, goed bezig!

Mooie maand! Kan niet wachten tot mijn mm binnen komt

Mooi verhaal, mooie horloges, mooie foto’s. Lege plaatsen in de doos opvullen in 2015? (tu)

Jezus mijn modem is hier aan het burnen zeg lol :slight_smile:

Maar mooie aanwinsten, kistje is wel leeg zeg :slight_smile:

leuke deals gemaakt deze maand (tu)
gefeliciteerd!

JTrapman Schreef:

lance_explorer Schreef:


Dat ziet er allemaal goed uit! :~

Wat voor kleur is de wijzerplaat van je Seiko
GS?

Thanks! De wijzerplaat is een hele diepe en
donkere mat groen. In de meeste gevallen ziet hij
er zwart uit, maar met direct licht erop is hij de
groen zoals op de foto’s. Soms lijkt hij zelfs een
beetje blauw. Erg gaaf.

Hier even een plaatje van het internet waar de
kleur er wel goed uit komt:
http://i287.photobucket.com/albums/ll153/europics0
1/097_zps462082ce.jpg

Apart maar erg mooi om te zien. Ook in z’n totaliteit een hele mooie klok!

Hele mooie verzameling om het jaar mee af te sluiten!(tu)

Ik moet zeggen dat ik de Victorinox er erg verzorgd en strak uit vind zien zo tegenover het geweld boven in je kist!(tu)

Groeten,

Noel.

Zozo, mijnheertje is een beetje aan het kopen geweest ?
Knap hoor !