Drukke wijzerplaat of lege: wat is mooier?

Wat vinden jullie mooier? Een drukke wijzerplaat met chronografen, maanstanden, etc, of juist een lege, eenvoudige? Ik twijfel nog tussen een Frederique Constant Business Timer (quartz, met wijzers voor dag, maand, maanstand en weeknummer) en een Maurice Lacroix Les Classiques Gents, quartz met alleen de datum…

Wat zou beter staan bij een net pak? Wat is zakelijker? Of denken jullie dat de smaken toch erg verdeeld zijn? Vandaar deze poll :slight_smile:

Uiteraard zeer persoonlijk, maar ik ben niet zo’n fan van de Breitling chrono met perpetual calender, maanstand, weeknummer, “equation of time” en gangreserve indicatie.

De ideale wijzerplaat ziet er wat mij betreft ongeveer zo uit:

Zeker bij een net pak zou wat mij betreft een “rustigere” wijzerplaat de voorkeur hebben.

Nogmaals; da’s allemaal erg persoonlijk en je moet je geld vooral uitgeven aan wat JIJ mooi vindt en niet aan wat WIJ allemaal mooi vinden :slight_smile:

Groet
Mark

Groet
Mark

Iedereen heeft zo zijn eigen smaak… De een gaat voor een verschrikkelijk drukke Breitling en de ander neemt een heel mooi ingetogen horloge.

Ik zelf zou ook voor een rustige wijzerplaat kiezen.

Er zijn ook Breitlings met een relatief zeer rustige wijzerplaat: bv. Aeromarine Seawolf.

Druk mag voor mij, maar het moet leesbaar en bruikbaar blijven.
Het hangt allemaal een beetje van het merk en het totaalbeeld af.

Wat ik bv. niet mooi en bijna “nutteloos” vind zijn horloges met slecht 4 streepjes: 12 - 3 - 6 - 9

In tegenstelling tot de vorige berichten vind ik dat een horloge/pak combinatie niet persoonlijk is.
100 % rustig dus. Een breitling kan mooi zijn (niet mijn stijl), als je echter een (mooi) pak aan hebt ga dan voor zoiets als gepost door Markv of natuurlijk type Breguet of Patek. En gelukkig zijn er ook vele wel betaalbare modellen die rustig zijn.

Een mooi horloge is een kwestie van smaak, maar voor bij een pak heb je maar een optie…en dat is een rustige nette horloge.

ik zie vaak liever een rustige wijzerplaat maar niet altijd :wink:

Whoah…! Da’s nog eens andere koek dan de VC die ik eerder liet zien !!
Zou 't leven niet mooi zijn als je van allebei 1 had :wink:

MarkV Schreef:

Whoah…! Da’s nog eens andere koek dan de VC die
ik eerder liet zien !!
Zou 't leven niet mooi zijn als je van allebei 1
had

het leven niet, je pols wel :smiley:

Wat mij betreft iets tussen druk en simpel in. Geen chrono etc, maar ook niet te rustig.
Een Omega Planet Ocean is natuurlijk mooi, of een Bond Seamaster… Een Sea-Dweller is misschien ook wel geschikt(dat is mijn mening)! Niet te druk, maar ook niet al te rustig. Probleem is dat deze horloges vrij duur zijn…

Hmm okay, ik denk ook dat ik voor een iets legere, zakelijkere ga. Wat is tegenwoordig het sentiment rondom Art Deco? Is dat over the top of is dat als man juist heel stijlvol?

Het zou leuk zijn mee te kunnen praten over horloges maar als de plaatjes na twee dagen al weer off-line worden gehaald blijft er weinig over om een mening over te geven helaas :frowning:

Verder ben ik inderdaad ook geen Breitling fan (te druk) maar de “kale” horloges waar sommigen hier lyrisch over worden zijn ook niet mijn smaak. Er tussenin dus.

Guus

Zo iets bijvoorbeeld:

of zo iets:

of toch maar:

Smaken verschillen tenslotte :slight_smile:

Alleen de onderste kan bij een pak. Overigens zie je natuurlijk wel veel mensen met bijv. de bovenste bij een pak, maar dat vind ik maar niets.
In ieder geval gaan alledrie beter bij een pak dan witte sokken. :slight_smile:

Mijn beste,

Een horloge moet voor mij ten eerste een instument zijn waarmee ik de tijd kan aflezen, en wel zo dat ik deze tijd in één oogopslag kan zien. Ten tweede mag een horloge enkele complicaties hebben, zoals: datum, dag, chronograaf, etc. maar steeds staat voor mij de duidelijke afleesbaarheid voorop.

Orologio Signaturis Temporis

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Een horloge moet voor mij ten eerste een instument
zijn waarmee ik de tijd kan aflezen, en wel zo dat
ik deze tijd in één oogopslag kan zien. Ten tweede
mag een horloge enkele complicaties hebben, zoals:
datum, dag, chronograaf, etc. maar steeds staat
voor mij de duidelijke afleesbaarheid voorop.

Orologio Signaturis Temporis

DAT denk ik er ook over !
Nagel op de kop ! (tu)

En wat zo heerlijk is: ik hoeft nooit (meer) een pak aan, of er moet een begrafenis zijn :slight_smile: !

die Union…die is echt gaaf man…

Een horloge op een pak moet echt rustig zijn. Stijlvol en smaakvol, functioneel. Niet schreeuwen om aandacht. Opvallen mag wel, maar dan wel omdat het exeptioneel is. Net als de drager. Ik heb in het quarts gebeuren veel analoge chronos gehad. Je doet er bijna nooit wat mee. Sommige vind ik nog mooi, zoals de Mido all Dail. Maar die zou ik net niet op een pak doen. Als mens moet je ook niet te veel tierelantijnen hebben, die leiden af van het echte.

Smaken verschillen uiteraard. Per persoon, maar ook in de loop der tijd. :wink:

Om stijlvol / zakelijk voor de dag te komen moet een horloge subtiel zijn vind ik. Niet direct in het oog springen, maar wel indirect de aandacht trekken of interesse wekken. Eerder heb ik voor dat doel een Rado Ceramica Multi Maxi gekocht. Nu gaat mijn voorkeur meer uit naar horloges als

of

Dezelfde stijl, maar een stuk aantrekkelijker geprijsd:

of

Ik hoor trouwens graag wat jullie van Junghans in het algemeen en de Attache in het bijzonder vinden!