Drusus

Hallo allen ,
met name de “zakhorloge-enthousiasten” !
Er werd op Ebay een Drusus zakhorloge geveild , ik greep er net een paar kwartjes naast…
Ging weg voor Euro 37,50 meen ik .
Nu staat er weer een te koop , de enige op Ebay Duitsland op dit moment .
De prijs is momenteel , 1 dikke dag voor het einder der veiling : 20,50 Euro .

Antike vergoldete Taschenuhr Savonette Drusus
Die Uhr läuft, allerdings ist der große Zeiger locker. Das Ziffernblatt hat einen kleinen Haarriss.
Der Durchmesser beträgt 5,5 cm.

Voor diegene die ook wil kijken : Artikelnummer: 5060062352

Ik heb gezocht middels Internet en weet nu dat Drusus een Romein was , ongever 100-200 jaar na Christus , over de Brenner-pas is getrokken en succesvol de Germanen heeft bestreden .
Hij zal derhalve zeer zeker de niet de fabrikant zijn…
Verder kwam ik bij ene :
http://www.halem-times.com
Deze man , dit bedrijf zit m.i. in de hogere prijsklassen , schijnt korte tijd geleden ook een Drusus Taschenuhr verkocht te hebben , voor een zeer zeker veel hogere prijs .
( Dik buiten mijn bereik…!!! )
Nu de vraag :
Kent iemand het merk Drusus , waar vandaan komen ze , fabrikant , bestaat deze nog , is het een exclusief merk , waar zou ik meer kunnen lezen over dit merk , maakten ze , maken ze ook , armbandhorloges ?

Met vriendelijke groeten aan een ieder ,
Peter Peters

ik kan je helaas niks vertellen over de geschiedenis van het merk Drusus, als je Googeled op “Drusus Suisse”, dan krijg je inderdaad alleen een paar honderd hits met die Romein (wellicht was dat ook een horlogefreak :smiley: )
Heb er zelf wel eentje in m’n knutsel-voorraad liggen:

Op Ebay zie je ze af en toe wel eens voorbijkomen, en dan zijn het altijd dit zelfde soort horloges, dus uit de jaren '20/'30, vermoedelijk heeft het merk dus niet lang bestaan; heb lang gedacht dat het misschien een Duits merk was, omdat op de Duitse ebay vaak behoorlijk op dit merk horloges geboden werd.
Het uurwerk is volgens mij geen manufaktuur (komt in geen enkel boek voor) en lijkt me eigenlijk een ebauche van Revu GT of zoiets.
Kwaliteit is best wel OK: bimetaal kompensatie-balans; zwanenhals regulator (bij de mijne afgebroken); voor 35 euro is het zowieso een heel goeie koop.
Groet,
Paul

Bedankt Paul , voor je reactie , ik blijf m’n ogen open houden .