Dstrap&Mooren new vintage

Sinds een tijdje bezit ik een Mooren new vintage, het horloge bevalt me uitstekend alleen de band (en de breedte daarvan) vond ik minder. Ook niet (new)vintage genoeg.
Ik kwam erachter dat Olaf (van Dstraps) in dezelfde plaats woont als ik, daardoor was het makkelijk om eens langs te gaan om te bespreken wat er mogelijk was. Uiteindelijk wilde ik graag een band die wat breder is, 22 mm ipv 20 en in de kleur van de letters op de wijzerplaat. Het licht was vanmorgen nog niet geweldig, toch maar wat foto pogingen gewaagd. Het mooi breder laten aansluiten op de kast was nog een “uitdaging”, maar erg goed gelukt m.i. Het horloge is door deze band wat “stoerder” en ook meer (new)vintage.
Ik ben er erg blij mee. Ook wel leuk, band en horloge gemaakt in Nederland (van Noord tot zuid :))
NB: ik zet er nog een andere gesp aan, die is onderweg.

Mooie band! Goed dat er een andere gesp op komt…

Het enige minder mooie vind ik het taps toelopen van de band richting de horlogekast. Geeft het idee dat de band smaller had moeten zijn…

Op de eerste foto erg mooi, maar op de derde foto vind ik de band toch wel erg ‘massief’. De klok zelf valt in mijn ogen bijna in het niet vergeleken met de band. Maar goed, een minder massieve gesp lost dit misschien wel op.

@Bert1; het “verbreden” wilde ik juist en met dragen valt het weg.
@JeR; het horloge is behoorlijk hoog en vrij massief, op de derde foto zie je dat niet.

Is ook best een moeilijk horloge om op de foto te zetten merk ik.

Dit vraagt om een wristshot!!!

Over gespen gesproken, ik heb het afgelopen jaar aardig wat gespen geprobeerd, waarbij het me opviel dat met name de zogenaamde Pre-V gespen (maar ook andere) aan de binnenzijde een vrij scherpe rand hebben die in het leer duwt. Zo ook de Steinhart gesp hierboven.

Ik kan je aanraden onderstaande gesp te gebruiken, die is aan de binnenzijde heel glad afgewerkt en heeft ook wanneer het bandje strak zit geen randje dat tegen het leer aanduwt.

Niet geschroefd, maar voor je bandjes echt veel beter. Ik haal ze op Ebay

, voor minder dan acht euro per stuk.

PS, mooi klokje, mooi bandje! (tu)

Hmm… Ik vind het er een beetje vreemd uitzien. 't Lijkt wel alsof die band in de lugs is geperst.

Ik kijk liever naar je Tudor op beige canvas. :slight_smile:

trouwens, door het lugloze ontwerp zou een Mooren heel goed staan op een bundstrap imho.

Bosnialove Schreef:

Hmm… Ik vind het er een beetje vreemd uitzien. 't
Lijkt wel alsof die band in de lugs is geperst.

Zo komt het op mij ook over :wink:

Op verzoek.
@Max Kool, inderdaad dit type gespen is te scherp, er komt een andere maar niet die jij laat zien. Een bundstrap lijkt mij niet mooi (vind ze ook niet mooi) ook al gezien de hoogte van dit horloge.

Dit horloge lijkt nu eenmaal op een conservenblikje. Een bewust designkeuze, die de een héél leuk vindt en de ander totaal niet. Daar verander je optisch niets aan door naar een bredere band te streven, enkel haal je de charme van het design weg. Weet U wel zeker dat het een horloge voor U is?

Ik vind hem erg mooi. Jammer dat ik niet aangebeld heb vanmorgen, had de Mooren wel in RL willen zien

Grt
John

LeenV Schreef:

Op verzoek.
@Max Kool, inderdaad dit type gespen is te scherp,
er komt een andere maar niet die jij laat zien.
Een bundstrap lijkt mij niet mooi (vind ze ook
niet mooi) ook al gezien de hoogte van dit
horloge.
http://img.photobucket.com/albums/v227/LeenV/IMG_0
256.jpg
255.jpg

LeenV Schreef:

@JeR; het horloge is behoorlijk hoog en vrij
massief, op de derde foto zie je dat niet.

Klopt helemaal, ik heb op het moment de versie met de lichte plaat om mijn pols (tu)

Met de zijkant erbij zoals op je latere foto ziet het er visueel inderdaad meteen weer heel anders uit.

Van de week heb ik de combi irl. gezien en dan is het imho een mooie set.
Dat de band iets breder is dan de lugs valt geenszins op, ik heb 'm niet met de standaard band gezien maar vind deze breedte bij dit massieve horloge een goede keuze.

mvg.

LeenV Schreef:

Op verzoek.
@Max Kool, inderdaad dit type gespen is te scherp,
er komt een andere maar niet die jij laat zien.
Een bundstrap lijkt mij niet mooi (vind ze ook
niet mooi) ook al gezien de hoogte van dit
horloge.
256.jpg
255.jpg

Ik vind het wel een goede oplossing. Ik vond bij de Mooren de band ook wat smal t.o.v. het horloge. Ik heb juist het idee dat dat met deze oplossing iets meer in balans is. Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan bij mijn Omega Mark II (een iets breder bandje, met ‘uitgeknipte’ hoekjes) en ook dat bevalt me heel erg goed.

Het andere gespje is klaar, ik had deze al maar hij moest even mat gemaakt.
Verdeelde meningen over deze band aan dit horloge, had ik wel een beetje verwacht :smiley:
Nu is hij toch helemaal hoe ik het in gedachte had :slight_smile:

LeenV Schreef:

Het andere gespje is klaar

(tu)

Ontzettend mooi Leen!! Wat heeft Mick Mooren toch een prachtig horloge gemaakt en deze band past perfect. Goed dat je meteen die Steinhart gesp eraf gehaald heb :wink:

Ron

Mooie kleur! Ik had persoonlijk liever gezien dat ie bij de aanzet niet indeukte, maar juist richting de gesp ietjs smaller werd. Maar em eleganter en houdt em toch stoer. Just my 2 cents.

Sorry doet afbreuk aan dit bijzondere klokje !
De slechte kwaliteit van het band ( scheef gesneden en afwerking ) doet e.e.a goedkoop overkomen.