Dual time, maar geen GMT of 24h schaal.

Ja, maar de nomos zurich world time hierboven spreekt me ook wel aan. Daar zit de 24h aanduiding niet in de weg. Het is een mooi ontwerp.

1 like

Nog wat andere alternatieven:

image

2 likes

IK heb er een seconde aanduiding in gezet, voorzien van nacht stipje, één kleine wijzer toegevoegd en iets vervormd, leuk toch?

1 like

Even in het echt bekijken zou ik zeggen. Ik vond hem op foto’s altijd wat druk ogen, maar om de pols pas echt mooi.

aja dan moet die grote sec wijzer weg

Die is er ook in een blauwe versie:

(Ik heb zelf iets met de oudere witte versie, waar niet een huisje staat bij de “hometime”, maar het woord “heimat”.)

1 like

Zo dan?

1 like

Er staat een witte refurbushed van nomos zelf op chrono24, maar de ene foto is van een engelse plaat, de andere heeft heimat erop staan. Heb ze gevraagd welke ze nu eigenlijk verkopen…

Maar hoe zet ik hem dan op +5:30 als ik de Bombay specials op ga halen?

Heb je een linkje? Voor zover ik weet zijn de “heimat” versies altijd met een duitse stedenring, alhoewel er op eerste gezicht weinig verschil in zit.

Hier kun je mee thuis komen:

Ik had hem een week geleden nog in de blauwe categorie staan!
Wegens gebrek aan belangstelling eruit gehaald :grin:

1 like

Deze heeft op foto 2 idd een duitstalige stedenring, en heimat. De 1e foto is engels. Ik heb gevraagd wat ze verkopen. Het is wel een mooi verhaal erbij:

Foto 1 en 2 zijn idd van verschillende horloges. Ik zou wel even foto’s willen zien van het specifieke horloge welke je evt zou kopen. Wel beetje slordig.

Laat ik nou die MontBlanc Heritage voor heel wat minder in het blauwe gedeelte hebben staan. :sunglasses:

1 like

Hee wat cool! Nooit over nagedacht dat dat een bewuste keuze was. Ik heb geen suggesties voor je, behalve dat je die Montblanc 1858 moet kopen :wink:

Mijn eigen favoriet

Maar waarschijnlijk te druk en te groot voor jullie :roll_eyes: :grin:

1 like

image

Deze GMT is ook leuk en niet al te duur.

1 like

… en precies wat de topicstarter niet wil, zoals de titel en het eerste bericht aangeven :wink:

3 likes

De Montblanc 1858 is inderdaad een hele mooie, maar alleen in 44mm, en dus veel te groot voor mijn smaak helaas.

De Patek is ietsje te duur :flushed:

De Montblanc heritage is 41mm, en heeft de juiste functionaliteit, maar de styling is dan weer wat van “misschien als je hem in het echt ziet” :grin:

Voor nu is de Nomos in wit nog favoriet. Alhoewel net wat anders dan bovenstaande drie, maar met een mooie oplossing, en ook een small seconds. Alleen weer geen datum.

1 like

Als we allemaal doen wat de topicstarter wil, wordt het maar een saaie boel.

1 like