Ik zit met dubbel (luxe) dilemma, namelijk het volgende. Bij de geboorte van mijn twee kinderen heb ik een fris horloge gekocht. Bij de eerste was het makkelijke keuze en wist ik wat ik wilde. Bij de tweede heb ik er langer over gedaan en uiteindelijk en horloge gekocht waar ik niet helemaal achter stond… (het is een mooi horloge maar te groot 46mm) waar door ik hem de laatste twee jaar niet of nauwelijks gedragen heb… Het idee is dat de kinderen het horloge krijgen als ze 18 worden. (als ze het dan willen)… Maar goed nu zit ik met het dilemma… Ga ik het horloge toch verkopen en andere kopen? en als ik een andere koop wordt het dan de Oris bog crown pointer date of de Oris 65… Ben benieuwd wat jullie zouden doen… Houden en niet meer dragen of toch verkopen… en welke van de twee zouden jullie kopen… tot zover dilemma 1.
Dilemma 2:
Als de hele corona crisis voorbij is wil ik mezelf trakteren op een mooi nieuw (of gebruikt) horloge. Maar ja wat moet het dan worden… Modern? semi vintage? wat past er goed bij de huidig collectie, er rekening mee houden dat de oris misschien de doos gaat verlaten.
graag wil ik een horloge met een blauwe of witte plaat, mag een chrono zijn… Qua mm ergens tussen de 36 en 41mm en qua budget ergens rond de 5k. Ik zat zelf te denken een de Rolex OP 39mm met witte of blauwe plaat… maar ook een IWC of zenith zijn opties… wat zouden jullie een mooie aanvulling vinden??
46mm is vrij fors, zeker als je’m wilt geven als ze 18 zijn, je weet natuurlijk niet hoe de polsomtrek dan is maar ik denk dat 46mm al snel te groot is, ik zou dan zelf persoonlijk kiezen voor een ander en dan indd de Oris pointer date, met z’n 40mm een stuk subtieler
Met dilemma 2 kan ik je denk ik niet zo goed helpen
Een horloge kopen om op lange termijn door te geven, en dan een nogal modegevoelig horloge nemen in een nogal modegevoelige maat, is denk ik niet echt een goede keuze. Als je zoiets wilt doen, wat erg leuk is natuurlijk, neem dan een tijdloos horloge in een tijdloze maat. Weg met die 46mm dus.
Voor wat betreft je eigen aankoop, veel beter en tijdlozer dan een OP gaat het voor jouw budget niet worden. Een Omega Aqua Terra zou een goed alternatief kunnen zijn. Doet het ook beter op leer dan de Rolex.
Tjaa die Oris is wel groot natuurlijk voor een jonge van 18 jaar.
Hoewel ik toen al gek was van grote horloges.
Maar heb ook een grote pols.
hoef bijna nooit schakels eruit te halen.
Maar wat zou je voor de Oris willen hebben als je hem verkoopt?
Is dat het dan waard om hem weg te doen.
Ik heb er ook veel en sommige heb ik nooit gedragen kijk alleen maar af en toe.
Heb vroeger wel wat verkocht maar kreeg ik spijt van later.
Dus dan maar een paar meer zeg ik maar.
Kan je ook nooit spijt krijgen.
Zou ik de stap overslaan. Koop horloges vooral die je zelf mooi vindt, en geef je kinderen een horloge of whatever floats their boat wanneer ze 18 zijn.
Hele santenkraam verkopen, opbrengst inclusief 500 per jaar spaargeld op een horlogerekening storten en bij hun 18e jaar kunnen ze ieder voor de helft een horloge uitzoeken. Problem Solved. De een een Rolex en de ander een Oris is natuurlijk een onzalige gedachte.