Heerlijk kunnen genieten van mijn Seiko sumo dubbel domed…je moet er mee duiken om het te ervaren
Prachtige aanwinst (oh, of ga ik er onterecht van uit dat je hem nog niet lang hebt?), en gaaf dat je een foto plaatst onder water!
Leuk om goed te zien dat het het licht zo weinig breekt.
Ik heb het nog niet aangedurfd met mijn horloges het water in te gaan, maar ik ben dan ook nogal een doemdenker.
Wel stoer dat je durft te duiken zo twee keer doomed
Maar zo’n domed saffier in je Seiko is wel gaaf
Hmm … met een doomed diver duiken lijkt me al waaghalzerij, maar met een double doomed? Sterkte!
Wel mooi horloge!
Edit: @daffie was me voor
Schertsvolgorde als waargenomen door de VAR:
-
W.E
-
Motoskooly
-
Daffie
-
Johan01
-
Coseiko?
Beste Coseiko, of je leest de reacties niet zorgvuldig, of je vindt het zelf nogal grappig. Ik hou het voorlopig op het eerste
Altijd leuk als de taalpolitie bonnen kan uitschrijven. Maar on topic: mooie Sumo! Zeker onder water, zoals het heurt!
Doomed is Engels voor het Nederlandse ‘vervloekt’. Gebold is in het Engels: ‘domed’. Maar 1 letter o dus.
Ondubbelzinnige uitleg. Zo helder als de wijzerplaat van een double-domed Sumo onder een hoek van 45 graden tijdens het duiken. Conclusie: een voor grappen vatbaar taalfoutje in de titel geeft je topic gegarandeerd een vlammende start! Ik denk dat alle grappenmakers ook zeker de bijzondere eigenschap van dit horloge en de verfrissende manier waarop @Coseiko die in beeld gebracht heeft kunnen waarderen.
Ik ben benieuwd of er anderen zijn die een voldoende gezonde horlogepassie hebben om zulke onderwaterplaatjes te maken. Laat maar komen! Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar een plaatje onder een heeeeeeel kleine hoek.
Jammer genoeg geen foto onder een hoek kunnen maken…zodat iedereen kan zien hoe praktisch een domed glas in je horloge kan zijn tijdens duiken.
U vraagt wij draaien. Hier twee foto’s van mijn oude Sumo met 5,5mm dik double domed saffier boven- en onder water:
Mooie foto’s (van fraaie horloges) met voor mij weer een bevestiging waarom ik eigenlijk niets met duikers heb; ik zal ze waarschijnlijk nooit in hun natuurlijke element gebruiken.
Ok ok … ik heb inderdaad wel een Moonwatch
Wat is precies het verschil tussen domed en dubble domed ?
Domed is alleen aan de buitenkant gebold en geeft een vertekend beeld op de wijzers en wijzerplaat vanuit een hoek, double domed is ook aan de binnenkant gebold voor beter beeld onder een kijkhoek
Helder, Dank je!