Dubbele aankoop met vriendin.

Eind december vorig jaar mijn TH Aquaracer quartz, blauw, verkocht aan een leuk forumlid. Opbrengst in het horlogepotje gedaan.
Al langer rommelde het horlogekoopdrangvirus in mij. Heb me wel twee maanden weten te beheersen! :blush: Miste de Aquaracer eigenlijk ook best wel, echt een prettige grab en go.
Gisterenmorgen thuisgekomen van een week van huis, met leuke oorbellen voor mijn Valentijntje. Gelukkig vielen ze goed in de smaak.
Wilde ook graag een herinnering aan een voor mij belangrijke periode aanschaffen. In dezelfde winkel van de oorbellen van mijn vriendin, Longines Hydroconquest en de VHP GMT gepast.
Het deed het niet voor mij. Het bleef bij de oorbellen.
Thuisgekomen, na de koffie, voorgesteld om samen even naar juwelier Koelink in Enschede te rijden. Daar aangekomen het etalagegedeelte van het hogere horloge segment likkebaardend afgestruind.Tag Heuer, Breitling, Omega, Longines en nog meer moois. Ook veel Aquaracer keuze en die Breitling superocean 42mm met witte plaat en blauwe accenten wilde ik wel graag passen.
Aanbellen dus!
Alleraardigst ontvangen door verkoopster Noortje en plaatsgenomen. Had mijn SMPC om dus viel niet helemaal uit de toon.:sweat_smile:
Heb de zwarte en blauwe aquaracer automaat met streepjeswijzerplaten en datumloep gepast. Op de één of andere manier kreeg ik er geen blij gevoel bij. De Breitling gepast en bekeken. Kwam helaas niet zo sprankelend over als op de foto’s die ik er van had gezien. Voor mij persoonlijk niet de 3,7k list waard. Jammer hoor, had dit heel anders in mijn hoofd op voorhand! Misschien herkennen jullie dit wel: je idealiseert een model op voorhand, eenmaal om de pols doet het je niks.
Mijn vriendin had ook een TH formula1 met grijze sunburst plaat gezien. Die er ook bij gehaald.
Prachtig! Wat een sunburst! Zie mezelf er al mee glimmen in t zonnetje dit voorjaar. Met 43mm lang niet zo prompt aanwezig als mijn groene Oris Aquis met 43,5 mm.
De rode accenten op de wijzerplaat, de matzwarte bezel. Werd er helemaal blij van. Ook automaat, calibre 5. Toch ook een beetje het aquaracer gevoel maar toch een ander horloge. Dit gaat m toch wel worden! Ondertussen had ik al met de verkoopster en ander personeelslid zitten kletsen over mijn horloge liefhebberij enzo. Heb de brutale schoenen aangetrokken en vriendelijk gevraagd om een leuke korting. Die kreeg ik ook zonder problemen. Terwijl het bandje op maat gemaakt werd en wij aan de koffie zaten opperde ik aan mijn vriendin: waarom pas jij zometeen die Longines niet die je zo mooi vond in de etalage? Nee hoor, ik durf helemaal niet een ‘duur’ horloge te dragen! En dan die prijs! Ja en? Het tegensputteren duurde niet langl :grinning: En zo geschiede. De Longines Conquest classic met pearl wijzerplaat en 11 briljantjes op de indices werd uit de etalage gehaald en gepast. Mijn vriendin was op slag verliefd op dit mooie horloge. Die glimmende oogjes en blij gezicht! Onbetaalbaar! ( Nee! Geen Mastercard, dit keer gewoon gepind!) Nou, maak daar ook eens een leuke prijs voor, dan nemen we die ook mee!
Twee mensen blij met mijn horlogebudget. En nog budget over om weer aan te vullen. Prima zaterdagje!
Wat plaatjes bij kunstlicht met dit sombere weer. Het wachten is op de zon!
Bedankt voor het lezen!



103 likes

Heel mooi, geniet ervan :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig Michiel, veel plezier ermee!

1 like

Mooie horloges ! Welk ref. nummer is die dames Longines ?

1 like

Gefeliciteerd beiden en veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een beminnelijk duo horlogerie!!
Geniet er met volle tevredenheid van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Gaaf! Zo’n Aquaracer is opvallend leuk, voor mij ook de verassing van 2020. Tip mijnerzijds: koop er een rubberen band met clasp bij. Zit echt heerlijk!

2 likes

Gefeliciteerd met 2 mooie aanwinsten !

1 like

Staat je goed en idd perfect op rubber.

Goed gedaan. Mooi duo, passen goed bij elkaar.

1 like

Ben ik de enige die dacht dat het om twee andere dingen ging? :melon::melon:

OT: gefeliciteerd met jullie NA’s!

3 likes

Veel draagplezier allebei :+1:

1 like

L2.386.4.88.6 - Conquest Classic.

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier ermee samen. :smiley::+1:

Het is geen Aquaracer maar een F1 :grin:

3 likes

Bedankt allemaal! :blush::+1:

mooie tijd ermee :sunglasses:

1 like

Verdomd, je hebt gelijk.
Ook leuk! Maar dan slaat mijn post nergens op :joy:

In zoverre, ook hier zou een rubberen band mooi op staan!

3 likes

Zou best wel eens kunnen :grin:

1 like

Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee

1 like

Zeer leuk verhaal! Geniet ervan!

1 like