Dubbele NA, Breitling Premier Norton / Seiko Recreated SRPL03K1

Zo, daar ben ik weer!

Hoewel ik niet al mijn NA’s op het forum deel, vond ik deze dubbele NA toch wel leuk om te delen.

Omdat ik zelf altijd zo geniet van de van meer gedetailleerdere verhalen van andere leden, heb ik er ook een verhaal van gemaakt!

Al enige tijd kijk ik op het blauwe gedeelte, op zoek naar dat ene horloge dat mijn collectie compleet maakt (spoiler, een complete collectie bestaat natuurlijk niet!) dagen werden weken, weken werden maanden. Genoeg moois, maar niet voor het budget dat ik in gedachte had. Daarom regelmatig website sponsor Horlogeoutlet, horloge.nl en ook Bouman online afgespeurd. Laatstgenoemde had toevallig een speciale Seiko in de bonus een “Recreated edition”. Omdat ik nog nooit een Seiko heb gehad, deze editie mij wel aansprak en de prijs enigszins meeviel heb ik het horloge in de winkelmand gestopt en afgerekend. Ik zou het wel gaan meemaken, terug kan altijd nog…

Maar toen kwam er ineens een prachtig horloge voorbij dat voor mij direct van het beeldscherm spatte, de Breitling Premier Norton editie. Hoewel aan de bovenkant van mijn budget, en het mijzelf voor de 3e keer overtuigd dat dit echt een goed besluit is, toch maar een bericht gestuurd. En wat bleek ik had eerder al contact gehad met het Forumlid inzake een Longines Big Eye!

Het gebruikelijke riedeltje ging heen en weer, en binnen 1 dag stond de afspraak ingepland! Gelukkig is mijn vriendin inmiddels gewend dat er op een voor haar compleet willekeurig moment een zak geld wordt omgezet in een fysiek object. De afspraak was gemaakt.

Op de afgesproken dag zelf ben ik een uurtje eerder vertrokken om eerst langs de bevriende Breitling Boutique in Amsterdam. Toch even dubbel checken of ze in het echt ook zo mooi zijn. Helaas hadden ze de Norton editie niet meer op voorraad, maar wel werd mij aangeboden om, indien ik de Norton zou overnemen het klokje even te controleren op de waterdichtheid en COSC specificatie. deze service was echt pure klasse! niets geen “Je kan beter nieuw kopen” Maar oprechte horlogefans die mij influisterde: “Dit is echt een uniek exemplaar, zeker doen!”

Met goede moet en gezonde spanning ging ik dan de snelweg op, door naar het altijd mooie en gezellig Rotterdam. Het moet aan het soort mensen liggen dat Breitling heeft want de “service” & gezelligheid bij Forumlid @ThaWatcher ging vrolijk verder. Bij binnenkomst lag het horloge op tafel, keurig netjes in zijn leren hoes. De flap ging open en… je raad het al, ik was direct verkocht! Foto’s deden deze Breitling geen eer aan, wat een prachtig horloge was dit! Na 2 koppen koffie (1 bij binnenkomst en 1 tijdens het laatste kwartiertje ING limiet afwachten) was de deal rond.

Vol trots belde ik mijn vriendin, dat ik het horloge had bemachtigd, maar ook dat ik nog later zou zijn omdat ik graag even langs de boutique ging ter controle. Omdat ook zei wist dat dit voor haar al een verloren zaak was stemde ze vriendelijk in.

Wéér aangekomen bij de boutique onderging het horloge de testen, na wat moeilijke gezichten om mij te sarren bleek de Breitling met vlag en wimpel geslaagd!

Wat wil je nog meer op zo’n dag!

Nog 1 horloge natuurlijk! die ene Seiko van Bouman was ook gearriveerd, en wat een knaller is dat eigenlijk, ineens begreep ik de hele Seiko hype. Wat een hoeveelheid horloge voor het geld! afwerking was goed, gewicht was keurig en er zat nog een extra strap bij ook! Oh en heb ik al verteld hoe tof die wijzerplaat is, ik zou zeggen, kijk wel maar even!

54 likes

Dat krijg je als je meer moet posten, een druk op een verkeerde knop.

Hier is hij dan de Seiko en natuurlijk ook de Breitling even om de pols:

Beide heel anders, al sis het alleen in het formaat. (38.5mm vs 42mm) maar met beide ben ik reuze blij!

Dank nogmaals aan @ThaWatcher, het was een prettige en gezellige overdracht!

39 likes

Gefeliciteerd met deze twee zeer toffe aanwinsten, veel draagplezier gewenst :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, leuke aanwinsten.
De premier is erg leuk :ok_hand:t3:

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinsten. Vooral de Breitling ziet er tof uit in combinatie met die band!

Heel veel plezier ermee.

1 like

Awesome :ok_hand:t2: gefeliciteerd!!

1 like

Mooie horloges :star_struck: … enne tof van de Breitling Boutique dat ze jouw NA even op oa. waterdichtheid hebben gechecked!

Veel draagplezier.

1 like

Wow twee hele gave horloges! Enjoy in good health!

Topservice van de Breitling Boutique heel leuk om te lezen!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!! Wat een schitterende Breitling!!
Gefeliciteerd dan ook met deze gezaghebbende tijdwaarnemer.
En dan ook nog zo’n solide Seiko in het vizier,
je dag kan niet meer stuk.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie horloges!
Bij breitling zijn ze sowieso erg vriendelijk en
Behulpzaam is mijn ervaring.

1 like

Gefeliciteerd met beide aankopen. Erg mooie horloges. Heel veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met dit dynamische duo, beide zijn zeer fraaie horloges. Geniet ervan

1 like

Lekker man. En dank voor je verhaal. Niks mis mee :grin:

1 like

Gefeliciteerd, geniet ervan!

1 like

Twee mooie horloges, maar de Breitling takes the cake! :ok_hand: (En kudos voor de Breitling Boutique.)

1 like

Gefeliciteerd met beide aankopen, maar bovenal met the Norton. Briljant mooi horloge :star_struck:

1 like

Met de Breitling boetiek in de PC Hooft heb ik ook alleen maar goede ervaringen. Nog nooit een Breitling gekocht maar altijd vriendelijk ontvangen!! :+1:

Mooie Breitling btw!! :+1:

1 like

gefeliciteerd met de dubbele NA,
draag ze met plezier

1 like

Heerlijke dubbel.
Veel plezier met dit gevarieerde duo !!

1 like

Hey Floris,

Gefeliciteerd met beide aanwinsten! Die Seiko ziet er ook goed uit. De Breitling is je van harte gegund, hij staat je ook top.:+1:
Mooie geste overigens van de Breitling boutique.

Jij ook bedankt voor de vlotte afhandeling en zeer prettige kennismaking.
Ik zou zeggen geniet van je aanwinst(en) maar dat zal denk ik nog een dingetje worden gezien de overige horloges in je collectie.:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like