dubbele NA: de KOFfer Starking & eigen aankoop

Niet een horloge wat hier in de smaak valt…
Ook geen horloge wat ikzelf snel zou kopen, maar dat meer vanwege de kleurstelling.
Om kennis te maken met een automaat vind ik het een mooie start…

Om de pols is wel wat strak (20,5cm), een schakeltje extra zou fijn zijn, maar echt oncomfortabel is het niet.
Komt ook meer omdat ik horloges vrijwel altijd extra losjes heb gehad.

De Starking Official Store op Aliexpress verkoopt geen extra schakels, en stuurt aan om nog een aankoop om daarvan een schakel te nemen.
Al adverteren ze veelal met 23cm :-1:t3:

De diameter van 40mm (zonder kroon) ziet er toch wel goed uit op mijn pols. En stuk comfortabeler dan met mijn 57mm Diesel. KOFfer…? :thinking:

Verrassend is dat de automaat me wel bevalt, mede door de hacking & handwinding. Al voelt het handmatig opwinden wat vreemd.
Saffierglas, lichte sunburst, gesigneerde kroon, 5atm en goedkoop zijn extra +punten.

Geen Heritage, Chinees en AliExpress zijn geen minpunten voor mij.

En zo komen we dan bij mijn eigen aankoop…
De KOFfer was er net wat eerder, dus geheel verrast was ik niet meer bij het uitpakken.

Bicolor trekt mij het meeste aan, en de afwerking bij deze is opvallend en best bijzonder voor de 33,31 die hij gekost heeft in de sale.

Mooie combi met mat en hoogglans, welke iets beter te zien is wanneer je inzoomt op onderstaande foto. Hier ook de gesigneerde kroon, welke voelbaar gegraveerd is of laseretching heeft ondergaan.

De kast (pie-pan?) ziet er mooi uit en draagt goed.
En de zicht op het uurwerk is leuk.

De band sluit overigens mooi en flexibel aan op mijn arm, fijne korte schakels.

Nu hopen dat het lang meegaat…

11 likes

Haha, je hebt er gewoon nog een bijgekocht :rofl: … veel draagplezier, met beiden. :ok_hand:

Ben benieuwd.

1 like

Mijn beste,

Een leuke aanwinst!!
Veel horloge voor weinig Euro’s!!
Ik wens je er dan ook een “Rendabele” tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Leuke aanwinsten waarvoor je in ieder geval geen KOFfer met geld voor nodig hebt.
Ik wens je lang plezier van beide.

1 like