Hey beste leden,
Na lang wachten is het eindelijk zover: Mijn 2 nieuwe aanwinsten uit Japan zijn gearriveerd! Een korte disclaimer vooraleer je verder leest: Ik heb stiekem helemaal geen verstand van horloges dus flinke kans dat ik uit mijn nek zit te kletsen! De foto’s zijn in haast genomen omdat ik eigenlijk al te laat voor een andere afspraak was dus morgen wanneer er weer fatsoenlijk licht is volgen er nog een aantal. Hier overigens een leuk muziekje voor onderweg:
(iemand een idee hoe deze te embedden is?)
Het eerste horloge is een vergulde Cronel, de kroon is uittrekbaar en wil dan draaien, maar draait in normale positie helaas niet (de goeie kant op). De tijd is dus wel verstelbaar maar opwinden is onmogelijk. Geen idee wat er mee mis is, ik ga volgende week, ongehinderd door enige kennis van zaken, eens kijken of ie veilig te openen is. Dat is denk ik ook het moment dat ik erachter ga komen of dit een automaat of een handwinder is. Mijn gok is handwinder, maar dat zal moeten blijken. Dit gaat mijn horloge-open-ontmaagding worden dus ik ben zeer benieuwd!
Ik heb hem om een aantal redenen gekocht, ten eerste omdat ik die rand om het glaasje erg vet vind, daarnaast vind ik het basteffect op de plaat heel aantrekkelijk en de lunette(?) en de uurmarkeringen trekken alles mooi samen door lekker glad te zijn. Mooi contrast enzo.
Daarnaast lijkt het horloge van de zijkant door het bolle glas enigszins op een UFO en laat ik die nou toevallig ook erg cool vinden. De kastpootjes hebben wel enige schade bovenop maar eigenlijk maakt me dat heel weinig uit. Mocht dat in de toekomst gaan irriteren dan zien we dat dan wel weer. Uiteraard ben ik vergeten om daar een foto van te maken dus die komt later.