Eergisteren kwam er een NA binnen: horotec schroevendraaiers. Al jaren gebruiken we deze bergeon schroevendraaiers:
Ontzettend goede schroevendraaiers, echter door de stijgende leeftijd op zoek gegaan naar een schroevendraaier met een “grotere kop” zodat er meer grip gezet kan worden. Timelab en bergeon schroevendraaiers geprobeerd met een grotere kop en vooral de timelabs vinden we erg goed. Dit zijn de timelab schroevendraaiers
We hebben ook zo een set van bergeon, maar die hun coating is in een of ander soort plastic, bij de timelabs weet ik niet wat het precies is, maar die voelen meer comfortabel aan. En toen kwamen we deze horotecs tegen. Ook een setje van besteld voor te testen, eergisteren gearriveerd en die zijn echt gewèèèèèèldig, net zo goed als de bergeons waar we mee begonnen zoveel decennia geleden.
Dus die horotecs moeten getest worden en dat deden we op de rado litenite - ondertussen net klaar met de litenite en gelijk 2 van die horotec sets bijbesteld.
De rado litenite kwam aan in zijn doosje en hij liep wel, maar zo half en een van de wijzers zat los. Stond in de advertentie en verkoper had getracht de wijzer vast te zetten. Probeer zoveel je wil maar ga dan geen glas met spanring met de glasknijper verwijderen, grrrrrrr. het glas is lelijk beschadigd aan de randen door de knijper. Nu ja het is het origineel glas, we hebben het wat bijgeschuurd en teruggeplaatst en dan met de flink beschadigde kant wijzend naar de 12 zodat het niet erg opvalt.
Demonteren die prul en alles de pot in
Kuismachine in, ondertussen glas, kast en band iets gefatsoeneerd en in de ultrasoon gewipt en dan starten we de montage
Naar de voorkant
Nu kan de balans er in en de tussentijdse timing vergat ik op plaat te zetten
Wijzerplaat en wijzers plaatsen en dan kan het geheel de kast in
Nog snel even de automaat monteren en op de mechaniek zetten en dan kan de kast dicht
eindresultaat
de timing, normaal laat ik een uurtje inlopen voor de eindtiming, maar euhm het is vroeg, heb hem er gelijk op gevlamd en zal straks dan nog wel eens kijken
En dan kan de litenite die met de fantastische nieuwe horotecs ineen gestoken is mooi gaan wezen om de pols en later in het vitrinekastje naast zijn broer diastar
Geweldig leuk horloge. Zit ook lekker, de NSA banden zijn erg comfortabel. Ja dit is echt een leukerd.
!Rado we love Rado!
That’s all folks, tot een volgende keer maar weer