Dubbele NA: Omega SMPc Blue & Rolex Submariner 16610

Tja, wat een hobby… na dat ik eindelijk dan een Datejust in bezit had een maand of 3 geleden dacht ik even klaar te zijn. Toch weer onrust en deels betoverd door de bekende kroon op 12 uur de collectie verder uitgedund en toen dacht ik ‘klaar’ te zijn met een 16014 Datejust en 16570 Explorer II black dial;

Echter was dit maar voor korte tijd en maakte de 16014 al vrij snel plaats voor een wat nieuwere 16200 waar ik echt heel erg blij mee was;

Maar na een ruime week om de pols kwam ik erachter dat de dial rondom het midden een hoop beschadigingen/krasjes had. Wellicht van het plaatsen/demonteren van de wijzers een keer…?!
De verkoper was gelukkig meer dan behulpzaam en reëel en het horloge werd meteen teruggenomen.

Tja, wat nu…? Weer een Datejust om hem na een maand weer weg te doen, of toch iets anders?
Sinds dat ik mijn blauwe SMPc heb weggedaan eind vorig jaar had ik toch wel wat spijt ervan sinds dag 1. Het heeft toch wel iets extra’s om een gloednieuw exemplaar te hebben ipv weer zo’n vintage ‘ding’.
Hmm, na wat verschillende andere opties te hebben afgewogen toch besloten om weer voor een blauwe Smpc te gaan welke perfect voor de zomer zou zijn en mooi naast de 16570 paste.

Maar in de tijd van het wachten op de refund van de Datejust t/m het kopen/ontvangen van de SMPc kreeg ik een leuk aanbod voor een 16610 welke eigenlijk totaal niet op de planning stond. Echter heb ik altijd wel een 16610 willen hebben, maar niet per se nu. En ja…, daar begon het knagen weer! Explorer II eruit, 16610 erin? Who knows…

Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt ondanks dat ik weg was van de 16570 en ik waarschijnlijk geen 2e meer ga vinden in deze staat, laat staan voor een soortgelijke prijs… maar ja, het is en blijft een hobby waar zo nu en dan goede en minder goede keuzes bij worden gemaakt. Emotioneel gehecht aan horloges raak ik gelukkig niet zo snel, al heb ik van sommige verkopen wel al wat spijt gehad. Wat het deze keer gaat worden ben ik nog niet uit, maar tevreden ben ik momenteel zeer zeker!
Echter sluit ik niet uit dat er weer een Datejust kan komen in de toekomst, want het blijven toch wel erg fijne horloges :smile:

Zo, genoeg gepraat op deze zonnige zondag en tijd voor wat plaatjes, want die zeggen uiteraard meer dan wat woorden :v:
Thanks for watching!

63 likes

Dat zijn de betere aanwinsten en passen ook goed bij elkaar! Geniet er van. :+1:
Mooie sub van welk jaar is die?

2 likes

Zonde van de 16570!

Maar wel mooie aanwinsten, zeker.

Waarom 6 foto’s van de Omega en 16 van de Rolex? :face_with_monocle::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Thanks! :blush:
De Sub komt uit 1999.

1 like

Wel en niet, de 16570 was inderdaad echt top en redelijk under the radar wat mij wel aansprak. Maar eenmaal de Sub om dan ben je toch wel verkocht (moet ik zelf zeggen).
Haha nice one Sherlock, had toevallig maar een aantal foto’s van de SMPc op mijn mobiel en zat toevallig in de tuin vanmorgen met fraai daglicht toen ik de Sub omhad :smile:

1 like

Lekker hoor! Geniet van dit mooie duo! :slight_smile: :+1:

1 like

2 polsen 2 duikers bijzonder slim mochten mensen weer roepen maar waarom 2 duikers.??
Mooie horloges man well done😎

1 like

Erg mooi, geniet er van. Mag ook altijd graag een flat 4 insert zien, het is maar een klein detail en toch kijk ik er altijd naar. :slight_smile:

1 like

Damn! :star_struck:

Twee klassiek ogende duikers met historie, wat een feest. Veel draagplezier! :ok_hand:

Dat herken ik wel! Deze SMPc (ook in het zwart) is een heerlijk horloge. Komt bij mij ook wel weer terug. Omega blauw is super, 50 tinten … in alle omstandigheden. Fraai.

1 like

Heel mooi duo! Enioy

1 like

Mooi jaar :yum:

1 like

3 jaar ouder was beter geweest :sunglasses: :smile:
Maar dit is ook prima hoor :wink:

Ik ben hier dus gelukkig niet de enige student :sweat_smile:

Ik heb nog maar één echt horloge, die is wel uit m’n geboortejaar maar daarmee moet t ook wel afgelopen zijn qua uitkiezen op jaar

1 like

Zeer zeker niet :wink:
In eerste instantie ook op geboortejaar gezocht toen ik een Datejust wou kopen, maar op aanraden van enkele members hier de staat van het horloge zelf zwaarder laten wegen dan het productiejaar.

1 like

Mooie aanwinsten, geniet ervan!

1 like

Dat is zeker belangrijker, ook indien je er weer eens van af wilt. Maar mijn Datejust uit 99 hoeft hopelijk nooit verkocht te worden

1 like

Geweldig duo :ok_hand:
Veel draagplezier :+1:

1 like

2 klassieke duikers in één klap…lekker hoor!

1 like

Erg mooie horloges, leuke dubbele NA!

1 like

:ok_hand:t2::ok_hand:t2: Heel fraai duo. Enjoy :heart_eyes:

1 like