Tja, wat een hobby… na dat ik eindelijk dan een Datejust in bezit had een maand of 3 geleden dacht ik even klaar te zijn. Toch weer onrust en deels betoverd door de bekende kroon op 12 uur de collectie verder uitgedund en toen dacht ik ‘klaar’ te zijn met een 16014 Datejust en 16570 Explorer II black dial;
Echter was dit maar voor korte tijd en maakte de 16014 al vrij snel plaats voor een wat nieuwere 16200 waar ik echt heel erg blij mee was;
Maar na een ruime week om de pols kwam ik erachter dat de dial rondom het midden een hoop beschadigingen/krasjes had. Wellicht van het plaatsen/demonteren van de wijzers een keer…?!
De verkoper was gelukkig meer dan behulpzaam en reëel en het horloge werd meteen teruggenomen.
Tja, wat nu…? Weer een Datejust om hem na een maand weer weg te doen, of toch iets anders?
Sinds dat ik mijn blauwe SMPc heb weggedaan eind vorig jaar had ik toch wel wat spijt ervan sinds dag 1. Het heeft toch wel iets extra’s om een gloednieuw exemplaar te hebben ipv weer zo’n vintage ‘ding’.
Hmm, na wat verschillende andere opties te hebben afgewogen toch besloten om weer voor een blauwe Smpc te gaan welke perfect voor de zomer zou zijn en mooi naast de 16570 paste.
Maar in de tijd van het wachten op de refund van de Datejust t/m het kopen/ontvangen van de SMPc kreeg ik een leuk aanbod voor een 16610 welke eigenlijk totaal niet op de planning stond. Echter heb ik altijd wel een 16610 willen hebben, maar niet per se nu. En ja…, daar begon het knagen weer! Explorer II eruit, 16610 erin? Who knows…
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt ondanks dat ik weg was van de 16570 en ik waarschijnlijk geen 2e meer ga vinden in deze staat, laat staan voor een soortgelijke prijs… maar ja, het is en blijft een hobby waar zo nu en dan goede en minder goede keuzes bij worden gemaakt. Emotioneel gehecht aan horloges raak ik gelukkig niet zo snel, al heb ik van sommige verkopen wel al wat spijt gehad. Wat het deze keer gaat worden ben ik nog niet uit, maar tevreden ben ik momenteel zeer zeker!
Echter sluit ik niet uit dat er weer een Datejust kan komen in de toekomst, want het blijven toch wel erg fijne horloges
Zo, genoeg gepraat op deze zonnige zondag en tijd voor wat plaatjes, want die zeggen uiteraard meer dan wat woorden
Thanks for watching!