Het is weer even geleden, een NA topic. Dus dan meteen maar een dubbele!
Sinds het begin van het horloge virus was ik altijd al gecharmeerd van de Omega Speedmaster, echter wist ik dat deze (voorlopig) ver buiten bereik zou zijn. Dus oh wat was ik blij toen de MoonSwatch uit kwam om op deze manier toch te kunnen proeven aan dit iconische model.
De bevestiging was er in ieder geval: ik wil hem nu echt (ooit)! Mijn oog viel in eerste instantie op de Reduced maar hier ben ik op afgehaakt omdat ik geen zin had in de onderhouds risico’s. Toen werd ik een tijdje geleden gewezen op de Speedmaster Date met Valjoux uurwerk.
Veel onderhoudsvriendelijker, automaat, 100m waterdicht en de buttons mooi gestroomlijnd.
Ik moest eerst even wennen omdat hij niet de ‘traditionele’ dial opstelling had t.o.v. de Reduced en Professional, maar het was kiezen of delen en ben al plaatjes kijkende steeds meer overtuigd geraakt. De Speedmaster Date heeft mooi zijn eigen smoeltje en karakter.
Toen ik in opnieuw in contact kwam met @Lieuwedv had hij toevallig echt nèt een full set 3210.50 binnen gekregen. Dit moest hem worden!
Lieuwe heeft hem volledig nagelopen en vlak daarna viel hij op de mat.
Wat een heerlijk horloge, mooi formaat (40mm) en de band is heerlijk comfortabel.
Maarrrr. De honger was nog niet gestild. 1 jaar geleden postte ik mijn 1e comment in het GS topic dat dit merk me te pakken had, en dit is ook blijven knagen.
Ik ben nog eens kritisch naar de collectie gaan kijken en hierna is er wat uit gegaan, om ook plaats te maken voor een GS… Maar welke?
Ik kwam een zgan SBGP013 tegen, mooi inktblauw, soms bijna zwart met in de zon een prachtig blauwe sunburst.
Na wikken en wegen + voorlopig een verplichte horlogestop om nu eindelijk eens van al het moois te genieten heb ik wederom de knoop doorgehakt en heb ik hem van de week opgehaald.
Wederom werd ik niet teleurgesteld: wat een pracht exemplaar!
Eindelijk mocht ik wederom proeven. Nu een echte GS met geweldige afwerking, de zaratsu polishing met als bonus het mega betrouwbare uurwerk.
Jullie begrijpen hopelijk wel dat ik zo trots al een ben. Dus ik presenteer hierbij nog wat foto’s.
Mooi weekend!