Dubbele NA: Oris Diver Sixty-Five & Casio F-91W

'Morgen! Lijkt het bij jullie ook altijd alsof de tijd tussen horloge aankopen ontzettend lang is, maar bij nader onderzoek toch wat minder lang blijkt te zijn? Voor mijn gevoel was de aankoop van mijn Oris Aquis toch zeker meer dan een jaar geleden, tot ik vanochtend erachter kwam dat ik de Aquis in februari van dit jaar in huis heb gehaald… :sweat_smile: Blijft een topper overigens;

Maar goed, (blijkbaar) niet lang na deze aankoop was ik alweer gestart met het opstellen van een long list voor de potentiële volgende aankoop. Vrij recent werd die terug gebracht tot de short list, met de ontvangst van mijn Diver Sixty-Five vorige week als eindstation van deze aankoopreis.

Wat een tof horloge is dit zeg… 40mm, het gebolde saffier, de bronzen bezel, de rosé gouden (PVD) indices en wijzers… en met zijn vintage uitstraling een perfecte combinatie naast zijn moderne, stevigere broer. Helaas heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om de schakels uit de band te halen, dus heb ik ervoor gekozen om hem voorlopig maar op leer te dragen.




De oplettende lezer zal zich nu af gaan vragen hoe het zit met de topic titel… Nou, het feit wil dat ik onlangs mijn verjaardag mocht vieren en dat ik de Casio F-91W als cadeautje heb mogen ontvangen. Leuke beater met een hele handige stopwatch voor mijn thuiswerk-lunchpauze-hardloop-sessies :wink: Hier nog twee foto’s van de nieuwe aanwinsten gebroederlijk naast elkaar.

Nu maar afwachten hoe lang het duurt tot de volgende aankoop… Hoe dan ook, gevoelsmatig zal het ongetwijfeld héél lang duren :wink:

41 likes

Dat is een heel mooi duo idd. De Aquis en de Sixty-Five. En een mooie beater is altijd handig. Gefeliciteerd.

1 like

De bezorgers komen hier elkaar tegen op de oprit :stuck_out_tongue:

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooi die 65! Heb de SOL ook, en ben ook aant het kijken naar een 65. Wil dan alleen wel de 42…

1 like

Erg mooi duo, geniet ervan!!

1 like

Ik ben juist bewust voor de 40mm gegaan omdat de SOL al aardig aan de maat is en ik een wat kleinere kast mooier vind in combinatie met de vintage uitstraling :slight_smile: Dat, plus de (vierkante) datum op 6 i.p.v. de (trapezoïde) datum op 3.

Kun je de 65 eens naast de SoL leggen? Ben wel benieuwd naar de verschillen qua formaat

1 like

Niet de allerbeste foto’s, maar even snel geschoten om het verschil te laten zien. Lug to lug scheelt het overigens niet veel.

2 likes

Prachtige Oris, op leer/tropic toch veel leuker dan op staal naar mijn idee.

3 likes

Thnx. Het verschil L2L is idd niet groot. Verder is de SoL wel echt bulky. Lekker setje zo!

1 like

Zo op de foto zeker, maar op de pols valt het (mijn inziens) reuze mee. Het is ook wel het verschil tussen 10 en 30 bar weerstand.

1 like

De Aquis vind ik prachtig. De Diver is ook fraai, de leren band staat hem juist goed, mede door de kleurstelling. Dat maakt hem interessanter naar mijn idee.
Enjoy!!

2 likes

Heel mooi! Veel draagplezier :+1:t2:

1 like

Dat doet het hem :star_struck: icm met de indices.

Neuh, da`s een dingetje. Iemand die er bekend mee is ( @OrisBoutiqueAmsterdam ) kan helpen. Laatst werd het nog besproken in het Oristopic.

Op staal is voor mij het mooiste hoor, maar dat is uiteraard persoonlijk. Ook een heerlijke lichte band.

2 likes

Leuke dubbele NA

1 like

Prachtige aanwinsten :+1:

2 likes

Gefeliciteerd :+1:t2:ik ga volgend jaar ook voor de 65, ben nog druk aan het sparen…

Vind het echt de watch to have

4 likes

Die Oris 65 is wel erg fraai, zeker op leer!!!

2 likes

Al een idee welke je wilt hebben???