Afgelopen weken is mijn oog gevallen op de Seiko SNXJ89, de zogenaamde Seiko Datejust. Als groot fan van fluted bezels en sunburst platen leek dit mij de perfecte toevoeging aan de collectie. De zoektocht begon.
Zoals veel van jullie inmiddels weten zijn Ebay aankopen vaak dubieus, of erg duur. Dus ben ik het in het verre oosten gaan zoeken, waar deze jongens vandaan komen: Japan.
Met mijn beperkte kennis van de Japanse taal (lees Google translate) heb ik een mooi exemplaar kunnen vinden. De betreffende verkoper had ook nog een gouden SNXJ89 liggen, en dus gingen deze als package deal richting Nederland.
Eenmaal aangekomen waren ze nog mooier dan de foto’s deden lijken. Allebei in erg mooie staat (de zilveren in 90/100 staat, de gouden lijkt nieuw?).
Helaas was ik in mijn enthousiasme van de vondst vergeten te vragen naar het aantal aanwezige schakels, met als resultaat dat ik ze beide niet pas om mijn 17.5cm pols… Zou de schakeltjesmaffia ook op de Seiko’s aan het jagen zijn?
Enfin, nu ben ik dus op zoek naar Seiko jubilee schakeltjes, in staal en goud. Iemand een goed adresje? Ik heb inmiddels ook een extra stalen SNXJ89 besteld met genoeg lengte, dus veel haast heeft het gelukkig niet (ja… ik heb er zometeen 3 - ik weet het ook niet meer… ).
Goed, genoeg gepraat. Tijd voor wat foto’s! De oude iPhone camera doet ze eerlijk gezegd geen recht. Wat een mooie apparaten zijn het toch!
Seiko is in veel dingen goed. Maar gold plating wat minder imho. Gold plated kronen raken vaak afgekloven door de tijd heen. Op de band merk je na verloop van tijd ook wel slijtage.
Op de leren band ook erg mooi ! Mijn snxj89 is nu ook onderweg hierheen vanuit Azië ik heb een opgedragen exemplaar uit 2011 weten te bemachtigen voor 300 euro.
Beste amstel79, ik heb voor de seiko89 nog 3 schakeltjes beschikbaar, helaas voor de helemaal gouden SNXJ94 niet, me instagram is @vintageseikocollection , stuur me gerust een berichtje!