Dubbele NA: Twee vintage legends!

Hallo mede-verslaafden!

Jullie lezen het helemaal goed. Ik heb in de afgelopen twee weken maarliefst twee hele gave horloges in mijn bezit gekregen. Het is misschien een long read, maar ik wilde het toch even delen!

Het nieuwe schooljaar begint en ik heb een stageplek bij een enorm gerespecteerd bedrijf weten te bemachtigen. Enorm leuk, maar dit betekende wel één ding… Ik moest een auto kopen.
Ondanks dat dit als autoliefhebber natuurlijk iets leuks was, moest ik afstand doen van wat horloges om mijn beoogde “ik verlies plotseling een been” potje op pijl te houden. Zo gezegd, zo gedaan en voor mezelf een ultra coole Swift GS uit 97’ gekocht.

Toch knaagde het weer… Het salaris van de maanden werken in de zomer zou toch leuk moeten worden. Na even wat speurwerk te doen kwam ik een aardig afgedragen Tag Heuer 1000 tegen met full-lume plaat. De originele band miste, de insert zag er niet meer uit en het glaasje kende vast ook betere dagen. Natuurlijk niet de hoofdprijs voor betaald en het wachten kon beginnen.

Ondertussen zit je een beetje te kijken op het forum en komen er natuurlijk prachtige horloges voorbij. Toen ik s avonds een beetje zat te kijken, kwam ik de advertentie van @CitizIrv zijn Seiko Pogue tegen en sloeg mijn hart een paar keer over…

Foto van Irvin.

Füçk. Stomme Tag…

Dit horloge zoek ik al zo’n drie jaar in mooie staat en nu komt hij voorbij, net wanneer ik mijn studentenrekening heb geplunderd (wel met mijn reserves in stand houdende, uiteraard) voor een auto en een Tag Heuer.
Snel besloot ik om uit te rekenen wat ik zou gaan verdienen in over de maand augustus en wat was dat gunstig. Ik stuurde deze vriendelijke mede-Tilburger een bericht of het een probleem was om hem even achter te houden en toen hij - na mijn profiel even te openen - zag hoe lang ik hem zocht was het goed. Hij alleen maar blij met mijn enthousiasme; zijn Pogue kwam prima terecht.

Toen was het zover. Na een heerlijk biertje in de haven had ik dan eindelijk mijn Seiko Pogue. Onwerkelijk, maar dan ook echt. Precies de goede uitvoering.

Owja, kåk. Die tag ligt nog bij de douane. Ik al het enthousiasme bijna vergeten. Na ik de rekening betaald had, plofte de ander vintage legend op de mat. Wat was dit ding lelijk zeg, bah bah.

Bij binnenkomst.

De gene die dacht dat dit bandje een goed idee was, heeft overduidelijk een oogaandoening. Smaak is persoonlijk, maar wansmaak is in dit geval een feit.
Het horloge had net een nieuw batterijtje, dus na een paar dagen merkte ik al dat het horloge super goed liep en 0s verschil had. Dat is al een ding om me geen zorgen over te hoeven maken.

Al snel bestelde ik bij gewaardeerd forumlid en Tag Heuer kenner @Rudiculous een zwarte insert en een nieuw glaasje in de hoop dat dit het horloge weer terugbracht in mooie staat. Niet de originele kleurstelling voor de “Pewter” variant, maar ik moet hem dragen, dus lekker puh. Lekker in elkaar gezet en helemaal tevreden.

Ik ben ontzettend blij met mijn twee oude, maar karaktervolle horloges. De een groot, mechanisch, chronograaf en de ander compact, quartz en een duiker. Ben ik tevreden…?

Als je me 3 jaar terug had verteld dat ik een Seiko 6139 Pogue in super mooie staat had gehad had ik je uitgelachen.
Maar daar zit ik dan, glimmend, gieberend en vol plezier boven mijn horloge kist.

Dank voor het lezen!

104 likes

Cool, met name de TH vind ik echt heel leuk. :ok_hand:

2 likes

Gaaf hoor! Vooral de Pogue !

Je was me net voor met deze :wink:

Geniet ervan en veel draagplezier met deze knappe Seiko.

2 likes

Dat zijn twee toffe na’s :ok_hand:t3:
De Pogue doet mij persoonlijk niet zo veel maar ik snap hem uit liefhebbers oogpunt wel. Zeker als ie in goede staat is.

Die TAG was wel een vieze hoor maar je hebt hem mooi opgeknapt zo. Tof ding en een lekkere combi met die band en inlay.

Veel plezier ermee :+1:t3:

1 like

Die Tag i.c.m. groene nato :sunglasses::v:

2 likes

Dat doe je goed!Twee hele mooie exemplaren.Gefeliciteerd ermee.

2 likes

Leuke set op weer mee te starten zeg. Beiden horloges met een hoge coolness factor. Het weze je gegund. Veel plezier ermee.

3 likes

Heerlijke vintages! En natuurlijk gefeliciteerd met de nieuwe job :+1:

1 like

Allebei super mooi hoor :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Leuk hoor zo een tagje, maar die pogue zeg :kissing_heart:

2 likes

Lekker man, mooie aanwinsten. Beide in super staat ook nog.

1 like

Goed verhaal en wat heb je wat moois gemaakt van die Tag Heuer. Topper :+1:. Maar geniet van beide!

1 like

Zeer fraai, gefeliciteerd met de NA’s! Horlogedeals in de Pius, dat had ik niet verwacht haha. Sws een schitterend plekje om eens flink pils in oew attemeule te smijten van polstuig te wisselen!

Die witte insert op de Tag staat trouwens ook wel echt heel strak zeg :heart_eyes:

1 like

Nogmaals. Heel nice!

1 like

Thanks iedereen! De foto’s van de Pogue zijn wat karig, zal binnenkort wat nieuwe foto’s plaatsen!

2 likes

Cool spul hoor. Die Pogue is minty fresh, gefeliciteerd!

2 likes

Prachtige NA’s. Ook hoe de TH helemaal weer tot leven komt. Veel plezier van beide knallers

2 likes

Mooie NA’s hoor, gefeliciteerd! PS En wat voor auto heb je gekocht (of ga je nog kopen)?

2 likes

Een Suzuki Swift GS uit 97’!

2 likes

Mooi man! Genieten!

1 like