Dubbele NA: vintage geïnspireerd

De Nivada is echt gaaf. Mocht ook even met de chronos spelen toen ik mijn super antarctic ging ophalen.

Een Chrono komt ook nog.

4 likes

Prachtig, gefeliciteerd

1 like

:point_up_2:gefeliciteerd!! Twee mooie aanwinsten :ok_hand:

1 like

Heb ze zelf niet, hè? Baseer m’n keuze op de look & feel van wat ik zie in deze NA’s. De eer voor de goede keuze en de feestelijke euforie is voor @tompj.

2 likes

Heel gaaf Tom!

Vooral de Vulcain past uitstekend bij zo’n gentleman als jij :wink:.

1 like

Proficiat met de twee aanwinsten ! Mag ik zeggen dat de Vulcain :ok_hand:meer overeenkomt met mijn smaak ? Veel plezier ermee . :+1:

1 like

Helemaal goed 2 x. Geniet ervan!

2 likes

Ooit had ik een hele mooie Nivada (vintage) die ik in een vlaag van verstandsverbijstering verkocht heb. En dat nog wel terwijl ik vlakbij Grenchen heb gewoond. En in het oude Roamer pand in Solothurn heb gewerkt trouwens.

Die Vulcain is ook zeker mooi. Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd! Lekker hoor, zeker ook die Cricket. Ik ben nog een tandje te gierig gebleven omdat ik GS plannen had, maar ze hebben m’n interesse, en ik sluit niet uit dat ik er eentje scoor, vandaag of morgen.

Een mooie verlichte keuze.

Een nog veel mooiere verlichte keuze. Welkom in de wereld die gebruik maakt van de diensten van Guillaume Laidet, ook al bewaart Vulcain heel erg z’n eigen identiteit.

Die vintage re-issues waar die gast mee te maken heeft zijn echt vrijwel allemaal snoepjes. Groeten van z’n andere side-gig:

:wink:

In een ander tijdsgewricht had ik dat misschien wel geschreven en was jij misschien wel degene die me van mild Calvinisme zou betichten. :slight_smile: Ik heb die neiging niet, ik vind het juist erg tof om iemand een JLC in te zien ruilen op een passie-project om een dood merk weer tot leven te wekken.

3 likes

Geweldige aanwinsten! Gefeliciteerd.

1 like

Dank u.

Het mooie is, dat het een eigen uurwerk is. Volledig gebaseerd op het origineel. Dat is wel een erg mooie manier om iets ‘terug tot leven te brengen’ vind ik. En zo gezien is de prijs nog redelijk te noemen.

Yup. Ook cool.

:stuck_out_tongue_winking_eye:
Zeker. Het is een fase waar ik me in bevind denk ik. De duurdere horloges die ik heb zijn diegene die ik na langere tijd blijf waarderen. Om hun design, degelijkheid, bruikbaarheid, afhankelijk van over welke het gaat. Tegelijkertijd zoek/zocht ik het nu in een cool ontwerp en een wat ‘understated’ uitstraling en maat. En dan vind je toch wel betaalbare snoepjes van kwaliteit.

Daaruit ontstaat bovenstaande mix. Op de foto staat een kwarts Ebel niet, daar heb ik mentaal voor het moment afscheid van genomen. De andere Ebel is een twijfelgeval. De Swatch een zomergeintje.

3 likes

Lekker Tom! Met jouw smaak zit het wel goed!!

1 like

Ik vind Ebel wel erg tof, ook zeker de jouwe, al moet ik bekennen dat ik het eens ben met @rjbroer… De zijne is de absolute über-Ebel.

3 likes

Die kastvorm. Ik blijf daar een zwak voor hebben.

1 like

Prachtig horloge zeg👌🏻
Heel veel draagplezier

1 like

Dank.

Dat profiel met die ‘top hat’ is wel heel tof.

2 likes

Deze draagt toch wel erg lekker.
Krijg ook voor het eerst vaker opmerkingen en complimenten over dit horloge.

Twee zeer mooie horloges. Heel veel plezier van deze NA’’s. Nivada is toch echt ondergewaardeerd. Bizar wat een verschil staal of rubber maakt bij die Grenchen…

1 like

Een heerlijk setje. De ‘gerenommeerde’ jongens liggen even werkloos in de kluis.

5 likes

Twee prachtige understated aanwinsten. Staan bij ook op de radar maar ik kan uit de huidige collectie geen offers brengen helaas. Maar wat tot dat jij ze hebt. Lichte voorkeur voor de Cricket maar dat komt omdat ik al diverse keren op de Rikketik met een vintage exemplaar in m’n handen heb gestaan😅

1 like