Dubbele NA: vintage geïnspireerd

Een dubbele NA vandaag. Mijn JLC is weg en dan mag er weer een bij. Het werden er twee.

In een tijd dat horlogeprijzen bij, met name de grote fabrikanten, eigenlijk nergens meer over gaan, is het goed te zien dat het ook anders kan.

We beginnen redelijk bescheiden met een alhier bekende klant. Een horloge dat ik zelf nog nooit in het echt had gezien, maar waar ik meteen voor viel toen dat wel zo was. De Nivada Grenchen Chronomaster Aviator Sea Diver.

Heerlijke vintage vibe op staal en op leer. Geweldig mooi gemaakt voor het geld. Keurig geprijsd. ‘Eenvoudig’ maar deugdelijk Sellita uurwerk.

En dan de tweede vintage geïnspireerde vriend. Nog zo’n ‘independent’ en nog een merk dat een nieuw leven krijgt.

Deze is gebaseerd op de oer Cricket. Heet niet zo vanwege de sport, maar vanwege het geluid dat de ingebouwde mechanische wekker maakt.

Uurwerk is in-house handwinder. Twee veertonnen, één voor tijd en één voor wekker.

Kast meet 39mm.

Ik kan er weer even tegen….

90 likes

Twee coole merken. Leuke horloges. :ok_hand:t3:

1 like

Prachtige aanwinsten :ok_hand: Nivada, ik zit er geregeld naar te loeren. Ik vind ze supertof. Sommigen spugen op een gereanimeerd merk, maar ik vind de collectie zeer geslaagd :+1:

1 like

Twee heel toffe aanwinsten :ok_hand:

1 like

Inderdaad twee coole :sunglasses: merken. Compleet iets anders dan je JLC, dus verrassend maar ook tof :ok_hand:. Gefeliciteerd :partying_face:
Benieuwd hoe lang ze mogen blijven?

1 like

Gefeliciteerd met deze fraaie dubbele switch! De Vulcain is prachtig (mijn favoriet van de twee).

1 like

Originele aankopen Tom! Veel (iig niet te kort) plezier er mee.

1 like

Heel gaaf!

1 like

Hele coole aanwinsten! Van harte! Zo’n Nivada zou ik zelf ooit ook graag bezitten!

1 like

Prachtige outsiders die je gekozen hebt :ok_hand::ok_hand:

Dank. De mijne ook!

9 likes

Ben zelf ook fan van “heritage” horloges, gefeliciteerd!

1 like

Twee hele mooie exemplaren. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Een mooie dubbelslag!!
Geniet er met volle teugen van!!

2 likes

9 likes

Twee toffe horloges, leuk ook dat het niet de gebruikelijke merken zijn. Veel geluk en plezier ervan :slight_smile:

1 like

Mooi hoor, maar origineel (lees vintage) is echt mooier :blush:

9 likes

Twee toffe aanwinsten, twee prachtige horloges.
Mooie toevoeging(en) aan jouw collectie. Congrats!

1 like

Leuk! Veel draagplezier.

1 like

2 prachtige horloges, draag ze met plezier, proficiat!!:watch:

1 like