Dubbele NA

Enkele maanden geleden had ik een Tudor BB36 aangeschaft en me voorgenomen om dit jaar geen horloges meer aan te schaffen en te sparen voor een BB58…

Nu blijkt dat het me niet lukt en ik me toch niet kan inhouden.
Vorige maand zag ik opeens een melding langskomen van TC-9 dat ze een nieuw model hadden, namelijk de TC-9 1976 Divers Watch in Solid Titanium. Als liefhebber van de originele Seiko 6105 8110 leek het me wel iets om een titanium hommage model te hebben en me er 1 besteld. Gisteren is die toe gekomen en direct eens gepast.

Eerste indruk is een dubbel gevoel. Aan 1 kant zit die wel goed en ligt mooi op de pols. Maaarr… ook heb ik het gevoel dat het horloge te groot en te lomp is, wat waarschijnlijk komt omdat ik de BB36 bijna constant om heb. De enigste andere die ik nog draag is een titanium MWC gtls field watch als werkhorloge.
Zal even afwachten en volgende dagen zien wat mijn gevoel geeft en ondertussen ook eens vergelijken met de Seiko.

Mijn 2de NA ben ik stom toeval op uitgekomen via een voorgesteld zoekertje op 2dehands 2 weken geleden. Ik was direct verkocht eraan en heb niet getwijfeld om een bod uit te brengen. Vorige week zat die in de bus. Het is een jaren 60 Eterna-Matic. Enigste jammere is dat het bandje me te groot is. Omdat ik het wel een heel mooi bijpassend bandje vind zal ik nog op zoek moeten naar een zelfde kleiner exemplaar.

21 likes

Vind die Eterna wel mooi , die eerste ziet er zeker heel groot uit op je pols .

2 likes

Gefeliciteerd! :+1:

:point_up_2:

Eens.

1 like

Helaas kan ik de datum op vier, de über-blokkerige wijzers en de drukte van de plaat niet hebben op deze TC-9. Dus zou ik voorstellen dat je beter een 6105-8110 kunt scoren. Maar als de maat overeen komt is ie te groot voor je pols, in mijn optiek.

Het is dan ook niet verrassend dat ik dat ding fantastisch mooi vind. Geweldig. Mooi hoor. En de juiste maat.

1 like

Mijn beste,

Leuk!! Een nieuwe aanwinst “voor elke pols wat wils”!!
Veel draag-plezier met deze getalenteerde dubbelslag. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

:face_with_monocle:
Vind ik ook maar misschien is het ook een kwestie van wennen?

1 like

Een 6105-8110 heb ik al, de zeldzamere proof-proof versie. Evenals de Sharky hommage.

1 like

De TC-9 is blijkbaar groter dan de Seiko. Zal later een verschil opmeten en vergelijkende foto’s nemen

1 like

Vandaag een de tijd gevonden om een vergelijking te maken tussen de TC9 en de Seiko.

Er zitten wel verschillen tussen:
Breedte inclusief kroon is 47,5mm tov 46mm, exclusief 45,5mm tov 44mm
lug tot lug 50mm tov 48mm
dikte 14,5mm tov 12mm (TC9 heeft een bol glas)
diameter wijzerplaat 32mm tov 30mm, glas 33,5mm tov 32mm
strap 22mm tov 19mm

Wat vergelijkende foto’s

Ondertussen er ook mijn gedacht van gemaakt en gevoel volgen. Gaat zeer binnenkort in een verkoopstopic.

Welk schip is dit? Lijkt me een SWATH of niet?

1 like

Jep, Goed gezien :wink:

1 like

Bent er duidelijk bekend mee. Meestal krijg ik een verbaasde reactie van “een WAT?” :rofl:

1 like

Mijn werkgever heeft er ook 2, vandaar dat ze herken :yum: vooral aan die dikke wolk uitlaatgas/koelwater achter de kont :see_no_evil:

Haha, inderdaad. In de winter is het nog erger, dan zie langs achter niets meer van de stoom.
Nederlandse collega dus :slight_smile: Wij zitten op de westpost bij de Wandelaar en hebben 3 van die krengen :rofl:

1 like

Ja inderdaad! Ik heb 2 jaar bij de steenbanken liggen dobberen. Tegenwoordig mag ik gelukkig niet meer zo ver van huis en blijf ik in het noorden van Nederland :yum: Leuk om eens een collega tegen te komen zo :sunglasses: We zullen het horlogetopic maar niet al te veel meer vervuilen met privé geklets en bootjes haha. Goede wacht en veel plezier van de nieuwe aanwinsten!

1 like