Laat ik beginnen bij het begin: ik had me voorgenomen om minder horloges aan te schaffen, danwel de collectie wat in te krimpen. En met een dubbele NA raad je het al: da’s niet gelukt. En eerlijk: wie hou ik nou voor de gek?
Door werk kom ik veel moois tegen in de horloge-wereld. En dan ga je zoeken. Lezen. Reddit, HF, blogs afstruinen. En als dat gebeurt, dan weet ik in mijn geval al vaak dat het de verkeerde kant op gaat, want dan word ik enthousiast en kan ik 't maar moeilijk loslaten. En zo ook hier, een dubbele NA (eigenlijk 3, maar eentje is nog niet 10/10).
Dus, een voorstel-rondje van de 2 nieuwe aanwinsten: klein, vintage, en anders dan anders. En dat vind ik stiekem wel heel erg cool aan deze twee horloges: je ziet ze niet zo heel vaak, maar juist daarom beleef ik er iets meer lol aan. En, ik merk dat ik steeds meer neig naar kleinere horloges (onder de 37mm), ook doordat mijn polsen heel veel groter niet toelaten, of waar ik me comfortabel bij voel.
De eerste: een titanium IWC Porsche Design, jaren 80, quartz uurwerk en een diameter van 33mm. Klein, licht, comfortabel en toffe details zoals de binnenkant van de band (waarbij je de schakels kunt verwijderen door in het midden de pin ‘uit te drukken’ en vervolgens schakels kunt verwijderen/toevoegen. Geniaal!
Dan, de tweede. Waar ik stiekem best wel naar uitkeek: een Ebel. Ik heb geen idee waarom, maar ik begin Ebel echt serieus tof te vinden. De Wave, de 1911, de kasten, wijzerplaten. Ik ga er goed op. En dus: er moest een Ebel komen. Deze Discovery met een 18k bezel, een beige wijzerplaat, een vlindersluiting van Ebel, ja! Een zacht plaatje als geheel, maar toch uniek. Opvallend. Lelijk, zoals mijn vrouw zegt, en dat vind ik dan ook stiekem wel weer leuk.
Het plaatje:
De camera ligt nog op kantoor, dus maandag maar eens serieuze foto’s maken van het nieuwe geweld. In ieder geval: ik ben blij verrast met deze twee (voor mij nieuwe) horloges. En de derde? Da’s een Omega, maar daar moet nog wat aan gebeuren. Dus die volgt op een later moment :).