Dubbele NA's die nooit hadden mogen gebeuren

Na wat heisa met de douane heb ik eindelijk mijn pakketje dat nooit had moeten komen vanuit USA ontvangen. Nog wat narigheid gehad onderweg naar huis met een junk die naar mijn tas greep en bericht van de huismeester gehad dat er een inbraakpoging was thuis. Gelukkig niks ernstigs en thuis aangekomen kon ik lekker het pakketje uitpakken.

Ik heb een kleine maand geleden een AD in Amsterdam bezocht om een limited edition seiko te bezichtigen. Helaas was het niet wat ik dacht, en vertrok weer richting huis. In alle gauwigheid zag ik twee prachtige modellen, de SRPE39K1 en SRPE33K1. Toen ik thuis was heb ik spijt gehad dat ik ze niet heb gepast.

Ik was initieel van plan om de samurai aan te schaffen, omdat ik al een schildpad heb. In de avond zag ik een advertentie op MP bij mij om de hoek en een afspraak gemaakt om het te bewonderen. Gelukkig heb ik het eerst gepast, en niet besteld. Er was geen klik. Het was een hele mooi prijs, maar heb het niet gedaan. Volgens mij heeft toen een forumlid dat horloge gekocht en hier voor meer verkocht (herkende de price tags, was heel specifiek), maar dat terzijde. Toen bleef er 1 model over, de koningsschildpad.

Op ebay zag ik een nieuw model, heb er 1 besteld en kreeg toen een mededeling, misschien is dit ook interessant voor jouw. Het was een 5Y23-8A69 uit, jawel, mijn geboortejaar, met de oorspronkelijke doos. Super vet. Ook maar besteld.

De douane deed ook moeilijk. Gebeld met Fedex en een dame gaf aan dat de douane niet geloofde dat het bedrag op het pakket klopte. Wederom alle documentatie gemaild, staatskas gespekt en alles uitgepakt.

Eerste indrukken zijn goed. Beide horloges zien er super goed uit. De 5Y23-8A69 is een soortgelijk model als mijn grail, 5Y23-8A68, en de koningsschildpad, in vergelijking met de PADI voelt ook wat degelijker, al kan dit een placebo effect zijn. De padi ziet er wat vrolijker uit met de rood (en de kanji date is een plus) maar de SRPE39K1 ziet er verder in alle opzichten beter uit. Ik denk wel dat ik de PADI binnenkort in het blauwe gedeelte drop.

Nu ik dit achter de rug heb kan de vintage rolex zoektocht beginnen. Ga binnenkort langs 2 AD’s om een paar modellen te bezichtigen. Misschien dat de ORIS erna komt (maar denk het niet).

Genoeg gel*ld en tijd voor wat foto’s.

24 likes

Gaaf. Tof iets moois uit je geboortejaar te hebben, en die manta’s vind ik echt schitterend. Na 't zien daarvan heb ik juist een padi gekocht -kwam voor een leuk bedrag voorbij- waarmee mijn honger voorlopig even gestild is. Maar zo’n manta staat nog wel op m’n verlanglijstje :grimacing:

1 like

Prachtige aanwinsten. Zeker ook één uit je geboortejaar is natuurlijk super cool

1 like

Top aanwinsten!
Geniet ervan ! :smiley:
Die 5y23 zijn echt :ok_hand::ok_hand:

1 like

De Seiko verslaving begon overigens met jou Seiko Batman aankoop destijds :laughing:

1 like

Haha ja dat weet ik nog !
Zo ben ik ook aangestoken door iemand van hier… nu moet jij het nog doorgeven aan een ander :grinning::wink:

1 like

Zag die wijzerplaat laatst bij een AD op de King Samurai. Is echt een prachtig aanzicht!

1 like

Ik had initieel dat horloge ook op mijn radar , omdat ik al een padi turtle heb. Persoonlijk vind ik het type kast niet bij mij passen en heb het geskipped. Dat neemt echter niet weg dat het een super mooi horloge is! Had het in de avond via marktplaats voor 300 euro geloof ik gevonden. Een steal!

Mooie aanwinsten, vooral die “klassieke gouden”, veel plezier er mee gewenst!

1 like

Zeer toffe horloges! Geniet ervan!

1 like