Afgelopen week was er weer eens een leuk evenement in de Oris Boutique op het Rokin in Amsterdam. Tijdens zo’n avond laten ze de nieuwe releases zien en kun je ze rustig bekijken, zonder de haast van een gewone winkeldag. Goede sfeer, lekkere hapjes en drankjes, en altijd leuke gesprekken over horloges (vooral Oris, uiteraard).
Die avond zat ik al een beetje te flirten met een Divers 65 60th Anniversary-editie. Hij was op voorraad en er waren stevige kortingen mogelijk, dus alle seinen stonden eigenlijk op groen. Toch heb ik de knoop niet doorgehakt. Onderweg naar huis begon ik alweer te balen dat ik hem niet had meegenomen.
Als kers op de taart werd er die avond ook nog verloot, zoals wel vaker bij dit soort evenementen. Deze keer zat er onder andere een grote Oris Aquis-klok bij de prijzen, en jawel, die viel op mijn nummer. Superleuk natuurlijk, maar alles behalve een lichtgewicht cadeautje: het ding is van gemaakt van RVS. Ik heb 'm dus mooi de halve stad en de metro door mogen zeulen om uiteindelijk thuis te komen.
Diezelfde avond, nog geen paar uur later, kom ik hetzelfde horloge tegen in het blauwe gedeelte, bijna alsof het zo moest zijn. Na een prettig contact met [naam] werden we snel eensgezind en afgelopen zaterdag kon ik het horloge eindelijk in ontvangst nemen.
Ik denk dat dit model hier geen introductie nodig heeft maar hieronder toch wat specs
Oris Divers Sixty-Five 60th Anniversary Edition
Diameter:40mm
Hoogte: 12,8mm
Lug-to-lug: 48mm
De vintage vibes van de wijzerplaat met de numeral-stijl van 60 jaar geleden, no-date en de 40 mm kast waren precies waar ik naar op zoek was, niet te groot, niet te klein, en met net dat vintage-karakter dat de nieuwe releases soms missen. Hij zit als gegoten om de pols
Hieronder staan wat foto’s, ook om een idee te geven van hoe groot de klok eigenlijk is….
Nu nog een mooi plekje vinden op een (draag)muur.