Dubbele pin Paco Rabanne horlogeband

he allen,

ik heb een geweldig mooie Paco Rabanne horloge, echter moet de horlogeband bevestigd worden met twee pinnen aan beide zijden. Mijn juwelier heeft deze niet en kan hier kennelijk niet aankomen.

Hebben jullie enig idee waar ik dergelijke horlogebanden kan vinden?

in afwachting

Het kan aan mijn beperkte ervaring liggen, maar ik snap absoluut niet waar je het over hebt.

Misschien is een foto handig?

Foto is ernstig gewenst. Paco Rabanne is feitelijk geen horlogemerk, dus de horloge-onderdeelverkopers zullen je er niet snel aan kunnen helpen. Met een foto van het “probleemgebied” kan ik wellicht zeggen wat er kan/moet gebeuren.

uhm en nou de hamvraag:

ik heb de fotos, maar hoe voeg ik die toe?

gr. Pieter

bij deze de fotos. zijn beetje groot uitgevallen.



Moeten daar niet gewoon twee springbars in? (dubbel zoveel als normaal dus?)

Zo ziet het er naar uit. Maar zo eenvoudig zou 't niet zijn, want anders had de juwelier 't al geregeld.

Tenzij het misschien een rare/afwijkende maat is die de juwelier niet had liggen?

@Pieter: hoe zit het in de kast vast? Zijn het gewoon twee holtes in de kast? Of moet het misschien geschroefd worden ofso? Weet je wat voor soort bevestiging er ooit in zat?

Ziet er (lastige foto’s) inderdaad naar uit dat er twee pushpins per kant in moeten. Diesel doet dat volgens mij ook wel eens. Oplossing: Beter gesorteerde horlogemaker/juwelier zoeken. Krengen zijn vaak ook lastig te monteren, twee per kant.

Gewoon naar een goede horlogemaker gaan, mag geen probleem zijn. Hieraan zie je maar weer een juwelier is nog geen handige jongen, verkopen is zijn vak.

Het probleem is niet het bevestigen, maar waar haal ik horlogebandjes met twee pinnen. Zouden die er wel moeten zijn dus?

Bij Paco Rabanne :stuck_out_tongue:

Tja, dat soort banden ben ik ook niet tegengekomen. Misschien dat je er in de tussentijd een Nato-achtige band aan kan zetten, de valt dan over de pins heen, zodat je niet tegen gaten hoeft te kijken.

Suc6 met je queste!

Je kunt er toch ook een gewone band aanzetten. In het dragen zie je daar niets van want de band vormt zich om je pols.

Oh, ok. Het was mij niet duidelijk dat je een nieuwe band wilde hebben. Ik dacht dat het bevestigen het probleem was.

In dat geval inderdaad een nato bandje, dat lijkt me het mooiste. Je zou ook kunnen kijken wat een gewone leren band doet, misschien kan dat best. Dat moet je wel even proberen, want het kan ook heel lelijk vallen als je maar één pin gebruikt natuurlijk.