Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van Dubey & Schaldenbrand gehoord had, maar wat vind ik dit model mooie seg.
Heeft iemand die in Basel (geweest) is, deze van dichtbij kunnen bekijken?
Ben zeer benieuwd wat deze moet gaan kosten, maar mijn google zoektochtje heeft helaas niet veel opgeleverd…
Wat vinden jullie ervan? (Er is ook een gouden versie van, ook best mooi! te bezichtigen op de site van Dubey & Schaldenbrand)
Mooi en apart horloge. Ik heb ook wat gezocht en
vind prijzen van vergelijkbare Dubey horloges
ergens tussen 4000-9000 dollar voor een versie in
staal.
Zie http://www.watchtime.net/eng/watches/index2.php?si
d=3rkidsklc2dhe366oqoi1dcqi2&m1=tab1&brand=126&wat
ch=12220&sort=2_ASC
Op Ebay worden er nogal wat voor een lagere prijs
aangeboden. http://jewelry.shop.ebay.com/Jewelry-Watches-/281/
i.html?_nkw=dubey&_catref=1&_fln=1&_trksid=p3286.c
0.m282
Dat heeft mogelijk te maken met het feit dat Dubey
naar ik ergens las op sterven na dood was, maar
blijkbaar zijn ze gereanimeerd.
Groet Roelof
klopt niet helemaal. Volgens mij heeft mw Cinette Robert, de vorige eigenaar, het bedrijf ergens in 2009 verkocht aan Jonatan Gil en partner. Zij hebben een paar nieuwe modellen ontworpen waaronder de grand dome… het driewijzermodel vind ik meer geslaagd dan deze chronograaf.
De prijs zal ergens tussen 5 en 6k liggen vermoed ik.
In Nederland was een vertegenwoordiger/importeur. Volgens mij is deze niet meer actief sinds de nieuwe bedrijfsleiding. Het bedrijf is nu trouwens gevestigd in La chaux-de-fonds, het centrum van de Watchvalley.
De Bijenkorf zal deze horloges niet verkopen
Dat ze op Ebay goedkoper worden aangeboden… tja, welke merk niet…
Arno,
Jij wilde weten welk model, een gran chrono astro, de mooiste klok ooit in mijn bezit alleen moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen hij is al twee maal teruggeweest voor problemen met de puchers,
Ik heb ook een ronde gehad met een zwarte wijzerplaat met een gekartelde bezel, ben de naam van het model vergeten, hier nooit problemen mee gehad in tegenstelling met de chrono astro, had die ronde puchers die stonden op een steeltje.
Groeten,
Guus
Arno,
Nee, niet precies dezelfde, wel zo’n kast maar zonder maan en op die manier de datum, ik had er wel een zwart bandje met rood stiksel aan, heel mooi.
Guus