Dubey & Schaldenbrand Grande Dome DT

Gezien op TimeZone in het Basel overzichtje.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van Dubey & Schaldenbrand gehoord had, maar wat vind ik dit model mooie seg.
Heeft iemand die in Basel (geweest) is, deze van dichtbij kunnen bekijken?
Ben zeer benieuwd wat deze moet gaan kosten, maar mijn google zoektochtje heeft helaas niet veel opgeleverd…

Wat vinden jullie ervan? (Er is ook een gouden versie van, ook best mooi! te bezichtigen op de site van Dubey & Schaldenbrand)

prachtig horloge, had nog nooit van het merk gehoord. Indien je meer informatie hebt over prijzen ed. dan lees ik het graag.

Volgens mij verkopen ze dit merk ook bij de Bijenkorf, ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht dat merk daar ooit gezien te hebben!

Mooi en apart horloge. Ik heb ook wat gezocht en vind prijzen van vergelijkbare Dubey horloges ergens tussen 4000-9000 dollar voor een versie in staal.
Zie http://www.watchtime.net/eng/watches/index2.php?sid=3rkidsklc2dhe366oqoi1dcqi2&m1=tab1&brand=126&watch=12220&sort=2_ASC
Op Ebay worden er nogal wat voor een lagere prijs aangeboden.
http://jewelry.shop.ebay.com/Jewelry-Watches-/281/i.html?_nkw=dubey&_catref=1&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m282
Dat heeft mogelijk te maken met het feit dat Dubey naar ik ergens las op sterven na dood was, maar blijkbaar zijn ze gereanimeerd.
Groet Roelof

floris Schreef:

Volgens mij verkopen ze dit merk ook bij de
Bijenkorf, ik weet het niet zeker hoor, maar ik
dacht dat merk daar ooit gezien te hebben!

Dacht het niet…

Roelof Schreef:

Mooi en apart horloge. Ik heb ook wat gezocht en
vind prijzen van vergelijkbare Dubey horloges
ergens tussen 4000-9000 dollar voor een versie in
staal.
Zie
http://www.watchtime.net/eng/watches/index2.php?si
d=3rkidsklc2dhe366oqoi1dcqi2&m1=tab1&brand=126&wat
ch=12220&sort=2_ASC
Op Ebay worden er nogal wat voor een lagere prijs
aangeboden.
http://jewelry.shop.ebay.com/Jewelry-Watches-/281/
i.html?_nkw=dubey&_catref=1&_fln=1&_trksid=p3286.c
0.m282
Dat heeft mogelijk te maken met het feit dat Dubey
naar ik ergens las op sterven na dood was, maar
blijkbaar zijn ze gereanimeerd.
Groet Roelof

klopt niet helemaal. Volgens mij heeft mw Cinette Robert, de vorige eigenaar, het bedrijf ergens in 2009 verkocht aan Jonatan Gil en partner. Zij hebben een paar nieuwe modellen ontworpen waaronder de grand dome… het driewijzermodel vind ik meer geslaagd dan deze chronograaf.
De prijs zal ergens tussen 5 en 6k liggen vermoed ik.
In Nederland was een vertegenwoordiger/importeur. Volgens mij is deze niet meer actief sinds de nieuwe bedrijfsleiding. Het bedrijf is nu trouwens gevestigd in La chaux-de-fonds, het centrum van de Watchvalley.
De Bijenkorf zal deze horloges niet verkopen :wink:
Dat ze op Ebay goedkoper worden aangeboden… tja, welke merk niet…

groet,
Arno

Mijn Beste,
Ben zelf in het bezit Van een Dubey, bij Jos Naebers in Maastricht vind je de collectie van dit Duitse merk.
Hele mooie klokken.
Guus

ik had ze daar inderdaad wel eens gezien. Op zijn site staan ze nu ook weer…
een tijdje terug niet.
Welke D&S heb je?

groet,
Arno

Arno,
Jij wilde weten welk model, een gran chrono astro, de mooiste klok ooit in mijn bezit alleen moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen hij is al twee maal teruggeweest voor problemen met de puchers,
Ik heb ook een ronde gehad met een zwarte wijzerplaat met een gekartelde bezel, ben de naam van het model vergeten, hier nooit problemen mee gehad in tegenstelling met de chrono astro, had die ronde puchers die stonden op een steeltje.
Groeten,
Guus

Merci voor de info! Als ik nog eens in Maastricht kom zal ik zeker eens bij die Jos Naebers gaan kijken. Ik heb geen dealer kunnen vinden voor België?

Van België naar Maastricht is te lopen :wink:

je bedoelt deze

Gran chrono astro is prachtig, wel een forse klok… jammer dat je zo’n pech mee had. Die van mij zijn perfekt!

groet,
Arno

lencoth Schreef:

floris Schreef:

Bijenkorf, ik weet het niet zeker hoor, maar ik

Dacht het niet…

Dan heb ik me vergist, dan vraag ik me nu af welk merk in dan heb zien liggen daar??

Dreyfuss&co oid??

groet,
Arno

floris Schreef:

lencoth Schreef:

floris Schreef:

Bijenkorf, ik weet het niet zeker hoor, maar
ik

Dacht het niet…

Dan heb ik me vergist, dan vraag ik me nu af welk
merk in dan heb zien liggen daar??

Ben in jaren niet bij een Bijenkorf op de horloge-afdeling geweest. Toen was Maurice Lacroix het enige merk dat me opviel, de rest ben ik vergeten :wink:

Arno,
Nee, niet precies dezelfde, wel zo’n kast maar zonder maan en op die manier de datum, ik had er wel een zwart bandje met rood stiksel aan, heel mooi.
Guus

die heb ik er nu ook om :wink:

lencoth Schreef:

floris Schreef:

lencoth Schreef:

floris Schreef:

Bijenkorf, ik weet het niet zeker hoor,
maar
ik

Dacht het niet…

Dan heb ik me vergist, dan vraag ik me nu af
welk
merk in dan heb zien liggen daar??

Ben in jaren niet bij een Bijenkorf op de
horloge-afdeling geweest. Toen was Maurice Lacroix
het enige merk dat me opviel, de rest ben ik
vergeten :wink:

Schijnbaar verkoopt de Bijenkorf in Amsterdam wel AP horloges? zo niet dan proberen ze de verzekering een poot uit te draaien!

Dreyfuss&co zal het best kunnen zijn Arno!