Dubey & Schaldenbrand Spiral Verso VIP

Naast enkele andere merken heb ik ook een heel uniek horloge van het relatief onbekende merk Dubey & Schaldenbrand, de in 2006 uitgebrachte Spiral Verso VIP, ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van het merk. Onderstaand een mooi filmpje van de fabrikant.

In mijn eigen exemplaar is trouwens de achterkant van het onderliggende deksel (het is inderdaad een Reverso), niet blanco, maar gegraveerd met de tekst World Premiere en een gegraveerde handtekening van de toenmalige CEO van Dubey & Schaldenbrand.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=RTmPax_shjQ[/video]

Dat is niet mis. Ik hoop alleen, dat bij de echte de bevestigingsschroef van de rotor niet meedraait :)o

Heel erg mooi maar was er geen mogelijkheid geweest om het dag- en maandvenstertje op gelijke hoogte te krijgen?
Maar zo zou ik hem ook wel in de kist hebben willen liggen hoor.

Houthakker Schreef:

Heel erg mooi maar was er geen mogelijkheid
geweest om het dag- en maandvenstertje op gelijke
hoogte te krijgen?
Maar zo zou ik hem ook wel in de kist hebben
willen liggen hoor.

Alles kan natuurlijk, alleen de eigenzinnigheid van D&S leidt tot soms controversiele oplossingen. Ook dat ene veertje boven de wijzerplaat ipv daaronder, dat is een vintage onderdeel, geproduceerd in 1946, daar hebben ze old stock een keer wat voorraad opgekocht, en komt dan in geselecteerde modellen (de Spiral modellen).

ticothijs82 Schreef:

Dat is niet mis. Ik hoop alleen, dat bij de echte
de bevestigingsschroef van de rotor niet meedraait
:)o

:slight_smile: nee, dat zit hem in de filmanimatie. Scherp opgemerkt!

Verso Schreef:

Alles kan natuurlijk, alleen de eigenzinnigheid
van D&S leidt tot soms controversiele oplossingen.
Ook dat ene veertje boven de wijzerplaat ipv
daaronder, dat is een vintage onderdeel,
geproduceerd in 1946, daar hebben ze old stock een
keer wat voorraad opgekocht, en komt dan in
geselecteerde modellen (de Spiral modellen).

Duidelijk.:#