Dubey & Schaldenbrand

Geachte forum leden,

Allerleukst klokje op de kop getikt, maar niet zo bekend met dit merk.
Als ik het goed begrepen heb werden deze horloges met allemaal onderdelen van andere merken in elkaar gezet , maar wel op perfecte manier klopt dit?
Wie kan me meer vertellen?

1 like

???

Alle zwitserse horloges werden in de jaren 60 (mijn gok van de leeftijd van dit dameshorloge) in elkaar gezet uit onderdelen van andere fabrieken.

Je had in zwitserland uurwerkbouwers, platenmakers, kastenbouwers en bedrijven die wijzers maakten.

De bekende merken kochten daar onderdelen in en stelden er horloges uit samen.

2 likes

Veelal ETA dacht ik.

Historisch redelijk belangrijk merk en uitvinder van de ‘split second’ chronograaf (zie Google voor de uitleg wat dat is).

Hebben mooie horloges gemaakt in kleine oplagen. Ook horloges in de hogere prijsklasse.

Hier die van mij.:slightly_smiling_face:

Ze hebben een website, waar je hun historie kunt lezen.:wink:

6 likes

Net als Adolphe Nicole en Breguet ? :thinking: :slightly_smiling_face:
Ikzelf vind het erg lastig om welke conclusie dan ook hieruit te trekken :confused:

1 like

Ben ik met je eens. Is ook heel lastig. Ik heb toevallig zo’n Dubey & Schaldenbrand en weet dat er beweerd wordt dat ze o.a. bij hebben gedragen aan de uitvinding van de ratrapante chronograaf. Maar ik heb ook een horloge van Perrelet en daar wordt ook van beweerd dat ze een rattrapante hebben uitgevonden, buiten uiteraard hun bekende uitvinding van het eerste automatische horloge in 1776 als ik het goed heb.

Ik ben geen expert maar slechts liefhebber en ik was er ook niet bij. Dank voor je toevoeging. :slightly_smiling_face:

1 like