Hallo allemaal!
Voor velen zal de titel van alles kunnen betekenen, enkel horloges! Kan kloppen want Dubey & Schaldenbrand is een Zwitsers merk met erg dure horloges maar bijna niemand kent dit merk. Vele modellen hebben een specifiek model waarin altijd wel iets terug komt van een ander model. Vaak te verwarren met Franck Muller die vaak over dezelfde kastvorm beschikken dan Dubey & Schaldenbrand. Echter niet allemaal. Dit afgebeeld model is toevallig een “rond” model! Het bestaat uit een klein team van zo’n 10 werknemers waarvan één die het werk op een ambachtelijke wijze kan vervormen tot een kunstwerk. Maar doordat dit merk zo onbekend is, is er uiteraard ook erg weinig informatie over te vinden. Nu, een goeie vriend van mij, een man van inmiddels 86 lentes is een enorm liefhebber van dit merk en heeft een model waar hij niks van kan terug vinden. Van elk horloge dat hij binnen krijgt, maakt hij steeds een encyclopedie en puzelt alles uit totdat hij over voldoende informatie van dat betreffend horloge beschikt. Ik dacht hem te kunnen helpen met een mail te versturen naar Dubey & Schaldenbrand, maar heel veel wijzer ben ik daar niet geworden. Het zou een Pilot chronograph Dual noemen en van dit model zijn er tussen 1998 en 2006 maar 174 exemplaren geproduceerd. Maar een gevraagde brochure blijft uit omdat ze van dit model geen informatie meer hebben. Het betreft dit afgebeeld model. Mocht er iemand in deze groep toch iemand zitten die ook liefhebber van Dubey & Schaldenbrand is en informatie heeft over dit model, mag me altijd zoveel mogelijk informatie doorsturen. Onze oude vriend zal hier heel erg gelukkig van worden! Niet gemakkelijk, maar ik kon het maar proberen… groetjes, Bart.
21 likes
Wat een info in de loop der jaren alhier!
Al doende lerende al die jaren overbluft (bijna) geen enkele horloge verkoper mij meer…
1 like
Toevallig staat hetzelfde model met zwarte wijzerplaat te koop op C24, maar in die advertentie is niets vermeld dat je al niet weet, helaas.
Is voor een Pilot wel een klein horloge met 33mm doorsnee (als dat geen vergissing is), maar wel mooi
Die heb ik gezien. Dacht dat hij moonfase had, dat heeft deze niet. Zelfs geen datum. Het is niet makkelijk om hier info van te krijgen
1 like
Nee, die uit Portugal met Advertentiecode HEIMG1 (geen datum en moonphase).
Maar inderdaad weinig te vinden
Oh ja, ook. Er worden er zat genoeg aangeboden maar informatie zelden.