Dubio; mening gevraagd; welke Astron

Ik zou optie die kiezen: koop geen Astron.

Grand Seiko of The Citizen quartz is gewoon mooier en kost als ik het wel heb hetzelfde.

FTFY

Ze zijn overigens (technisch) onvergelijkbaar of zijn er ook GS’ en/of The Citizens met bijvoorbeeld GPS- of Radioverbinding tbv. de tijd(zone). Volgens mijn niet maar ik laat me graag verrassen als het wel zo is! In welk geval de prijs waarschijnlijk een stuk hoger zal liggen.

:arrow_down:

Tja …

Trusten! :sleeping:

1 like

Lager. Het is goedkoper om een simpele quartz van een ontvanger te voorzien dan om een high torque high accuracy quartz te bouwen, ook al heeft GPS lang op zich laten wachten, en waren ze ooit zo groot omdat de ontvangers nu eenmaal fors waren.

Heb je al eens over een Junghans Max Bill solar nagedacht? Die zijn ook wereldwijd in sync, maar dan met een high accuracy quartz aan boord die autonoom 8 seconden per jaar mag winnen of verliezen.

En dat alles in een pakketje wat 38mm groot is, en dankzij goed gebruik van titanium maar 24 gram weegt, terwijl het toch 50m waterdicht is, saffier heeft, en van een Perpetual calendar voorzien is.

Yup. Als het dan al een hoekig sportmodel moet worden…

De onderste is jammer van de zwarte bezel, maar heeft wel een cleane plaat en is lekker 39mm groot.

1 like

…053…
Minder is wat mij betreft meer

1 like

Of zoiets :slightly_smiling_face:

1 like

Exact die zocht ik, maar kon ik niet vinden.

Ik ken de Astrons minder goed, maar ze hadden dus inderdaad echt mooi cleane modellen. En 1350,- ballen, daar koop je zelfs geen tweedehands GSje meer voor van recentelijke snit.

Fotootje voor @HeinW:

3 likes

Goed punt! Foto’s geven soms inderdaad een wat vertekend beeld. Op de foto van Nash komt dat heel anders over. Dus inderdaad, altijd even in het echt gaan bekijken :slight_smile:

1 like

Dan kan je hem beter hier halen:

1 like

Ik heb verschillende “clean dial” Astrons gehad, en ook verschillende Casio Oceani (Oceanussen?) waaronder deze:

Uiteindelijk toch alles weer verkocht. Het bleken naar mijn gevoel zielloze horloges te zijn. Bovendien bleek ik de tijd helemaal niet tot op de seconde nauwkeurig te hoeven weten. NB persoonlijke mening hoor, trek je er niets van aan. :crazy_face:

1 like

Ik weet niet hoe het zit met de sbx maar de ssh is behoorlijk hoog/dik. Natuurlijk is dat ook voorkeur en dikte pols afhankelijk of je daar wat van vind…

1 like

Deze te klein? 39mm, radio controlled, deze meest cleane Astron imho

2 likes

Ja, te klein idd… en ik wilde juist uit deze 2 kiezen, dus alle aangeboden alternatieven; heel erg bedankt, maar dat wordt hem niet haha

2 likes

To fors voor mij, maar erg tof!

2 likes