Je hoort te beginnen van een heel
goede foto want bij die overbelichte vlek tussen twaalf en één uur ben ik serieus de mist in gegaan .
Het valt allicht wel beter te doen maar dan zou het nog enkele uren langer duren en tenslotte ben ik geen prof .
Het blijft immers een simulatie :
Ook nog even getwijfeld of ik dit nu “Off topic” zou plaatsen dan wel hier maar
tenslotte gaat het meer over een vintage wijzerplaat dan over photoshop .
Tot slot nog dit :
Het groenige van de lumen vind ik best geslaagd maar
het blauw van de “geblauwde” wijzertjes is te specifiek en volgens mij niet te imiteren en ook probeer
ik met dit prentje de mening van mijn financieel directeur te weten te komen .
Let wel : zwaar photoshoppen haalt sowieso een deel diepte uit het beeld als ware
het driedimensionele dat verdwijnt .
In tegenstelling tot de reacties hierboven zou ik zeggen, zo laten! Hooguit laten re-lumen. Ik vind de wijzerplaat helemaal nog niet zo slecht (ik heb een paar veel ergere). Daarnaast vind ik het het horloge z`n charme geven. Een mooie vintage mag zijn oudheid laten zien!
Ook ik zie vintage graag NOS.
Doch deze Baume & Mercier zie ik liever zoals ik hem nu in ongerestaureerde staat zie.
Ik vind deze oudgediende werkelijk prachtig!!
Persoonlijk zou ik 'm ook laten zoals ze is, anders zou het zijn wanneer er niets meer leesbaar zou zijn m.a.w. een nagenoeg blanco plaat.
Ouderdom heeft immers ook charme en waarom mag dat niet gezien worden?
Dat mensen zich vanuit een schoonheidsideaal melden bij een plastisch chirurg om er weer voor een paar jaar strak uit te zien is toch iets anders als dat je naar zo’n chirurg gaat om bv. je oogleden te laten liften omdat je bijna niets meer ziet
Ik zou het niet laten doen, al kan ik me voorstellen dat de zwarte randen van de dial enigszins zouden kunnen gaan irriteren. Verder heeft dit horloge een prachtige vintage uitstraling en dus KARAKTER! (tu)
Ik vind je fotoshop kwaliteiten nog niet zo slecht hoor, maar om op je vraag terug te komen.
Het nadeel van de wijzerplaat opmaken is toch dat je niet meer terug kunt.
Voor mij altijd de grootste overweging. Een stuk originaliteit is dan weg.
Nu hoeft dat voor sommige geen probleem te zijn, maar gezien dat de meeste van jou horloges in ieder geval origineel overkomen lijkt me dat toch een overweging voor je.
Wat andere al zeiden lijkt me meer van toepassing, koop eerst een losse wijzerplaat, en kijk of je dat bevalt…
ik heb vrienden die in een klassieke auto rijden…sommigen brengen hem in nieuwstaat anderen rijden ermee zoals hij is…ik zelf zou altijd gaan voor het rijdend houden van de originele auto…zo ook bij mijn horloges…patina kun je niet maken …het verkrijgen ervan vergt vele jaren en gebruik…en patina hebben onze vintages toch? De techniek moet echter in orde zijn…
En beste Justin : Bij een klassieke auto vind ik het verhaal even anders .
De te spenderen bedragen zijn van een andere orde en moeten meer verantwoord zijn .
Origineel moeten beiden hier blijven ; auto’s en horloges .
Bij een horloge kan ik me de luxe permitteren en dus is de kogel is door de kerk .
Ik ga ik op het www op zoek naar een betere wijzerplaat .
Daarmee boet dit klokje toch niet in aan charme en originaliteit , niet ?
Misstaat die wijzerplaat dan bij de rest dan gaat ie weer .
Eerst een (tu) voor de photoshop, erg geslaagd. Resultaat heb ik bekeken door m’n wimpers, zodat de overdreven schoonheid van de aanpassingen enigszins verdwijnt en er ook weer iets meer diepte in komt.
Bij vintage horen in mijn ogen nu eenmaal gebruikssporen. Sterker nog, dat heb ik ook al bij niet vintage horloges. Horloges moet je dragen en gebruiken en net als een paar grijze haren en rimpels iemand karakter geven, geeft een krasje hier of daar een horloge ook karakter.
Dat betekent niet dat je een horloge niet hoeft te onderhouden. Gebruikssporen zijn wat anders dan beschadigingen. Een hele diepe kras in een horloge zou ik echt wel laten herstellen als het mogelijk is. Een door de tand des tijds aangetaste wijzerplaat zou ik dan ook zeker een schoonmaakbeurt gunnen. Echt als nieuw zal het misschien niet worden, maar gezien de lichte gebruikssporen op de kast zou dat ook misstaan in mijn optiek.
Voor mij zou het simpel zijn, herstellen van de wijzerplaat of (zoals je ook al wilt gaan doen) een betere wijzerplaat (ik hoop echter geen gloednieuwe).
Het is natuurlijk mooier met een opgemaakte wijzerplaat. Als verzamelobject en niet dragend zou ik het zo laten.
Indien je het draagt zou ik voor mij persoonlijk, het wel laten opmaken, is tenslotte een zeer mooi horloge.MAAR dan moet het wel zo goed mogelijk het origineel benaderen.
Indien je zoekt naar een nieuwe plaat, moet voor hetzelfde caliber zijn, belangrijk voor de stand van de fixcatiepootjes.
De doormeter is ook belangrijk.
Is de wijzerplaat licht gebogen? is ook belangrijk. Meestal kom je voor deze calibers vlakke platen tegen.
Jullie geven wijze raadgevingen waar zeker rekening zal mee gehouden worden .
Kwestie is nu van het gezochte item te vnden ; Een betere , niet nagelnieuwe wijzerplaat met de juiste specs .