Dubio

Goedendag mede Horlogeverzamelaars

Ik zit met een dubio waarbij ik graag advies wil krijgen van jullie.
Ik heb eindelijk m’n fondsen weer bij elkaar om m’n collectie uit te breiden.
De Rolex GMT is toch wel mijn droom horloge.
Alleen ben ik zelf een zeer groot persoon en valt het horloge eigenlijk tegen van formaat om m’n pols.
De juwelier liet mij de rolex deep sea al passen maar ik vind hem niet mooi sluiten met de band.
Nu kan ik dus geen keuze maken tussen twee horloges
Een GMT of een Panerai PAM312 Luminor 1950 Automatic

Hoop dat jullie mij advies kunnen geven en alvast bedankt voor het antwoorden

Hmm… lijkt me dat je zit met een “luxe probleem”… alsof ik de keuze heb tussen een Ferrari 308 Dino, of een Lamborghini Uracco… een Panerai is wel een massieve jongen… en… het is weer eens wat anders dan een Rolex… niet dat ik Rolex daarmee te kort wil doen… maar een Panerai heeft wel een heel stoere uitstraling… een Rolex blijft meer een Elegant horloge…

als je geen kleine jongen bent… dan zou een Rolex meer passen als een “dresser”. dan is het niet erg als ie wat klein uitvalt… een Panerai heeft dan meer “smoel” om een pols als een scheepstros lijkt me

Arie Kabaalstra Schreef:

Hmm… lijkt me dat je zit met een “luxe
probleem”… alsof ik de keuze heb tussen een
Ferrari 308 Dino, of een Lamborghini Uracco… een
Panerai is wel een massieve jongen… en… het is
weer eens wat anders dan een Rolex… niet dat ik
Rolex daarmee te kort wil doen… maar een Panerai
heeft wel een heel stoere uitstraling… een Rolex
blijft meer een Elegant horloge…

als je geen kleine jongen bent… dan zou een Rolex
meer passen als een “dresser”. dan is het niet erg
als ie wat klein uitvalt… een Panerai heeft dan
meer “smoel” om een pols als een scheepstros lijkt
me

x 2

Indien je toch voor een Rolex gaat, die om je pols kleiner valt … met trots dragen! Blijft een respectabele horloge. Tja, ik sluit bij Arie aan dat een Panerai zo te horen beter tot z’n recht komt om je polsen. Succes!

Als je zulke middelen tot je beschikking hebt, waarom kies je dan niet iets originelers? Er is zoveel moois te koop waar waarschijnlijk iets tussenzit wat echt bij jou past, in plaats van een, met alle respect, hele goeie 13 in een dozijn? Qua groot kun je bijvoorbeeld aan een Bell&Ross denken.

als ik je zo hoor, denk ik dat de pam312 t best bij je pols past. heb em afgelopen dinsdag om de pols gehad. en n erg gaaf ding. vind de wijzerplaat mooier dan de 329, t is maar dat ik de subtiele power reserve op de achterkant hele dig.

ik ben in de gelukkig staat, dat ik voor 2 a 3 tientjes n ‘zeer redelijk lijkend horloge’. op n budget v n paar ruggen kan dat er imho nog best vanaf om beetje n idee te krijgen welk model/formaat je eigenlijk t best bevalt. misschien dat je ondanks je formaat polsen de mimi fiddy toch wat lomp vind. en dat de gmt wellicht kleiner is, maar toch aardig went?

tomhster Schreef:

Als je zulke middelen tot je beschikking hebt,
waarom kies je dan niet iets originelers? Er is
zoveel moois te koop waar waarschijnlijk iets
tussenzit wat echt bij jou past, in plaats van
een, met alle respect, hele goeie 13 in een
dozijn? Qua groot kun je bijvoorbeeld aan een
Bell&Ross denken.

ook n goed punt. zo denk ik dat n anonimo em ook niet verkeerd zou staan. maar die pam312 is echt wel mooi hoor! en de pam270… erg gaaf dat glas. wat die bolling wel niet kan doen voor t gevoel kwa formaat… hij oogt gelijk n stuk kleiner, terwijl ie even groot is als n pam329. gelijk ietsjes minder ‘lomp’.