Dit is mijn eerste post als nieuw lid op dit forum.
Ik ben in het bezit van een horloge van het merk DuBois 1785 en zou graag meer informatie willen bemachtigen over dit horloge.
Hetzelfde geldt voor een horloge van het merk Icarus.
Ik heb namelijk geen idee van het type, uit welk jaar ze komen en wat de nieuwwaarde is geweest. Beide uurwerken dienen te worden opgewonden en functioneren nog.
Mocht iemand me naast informatie eventueel nog boektitels aan kunnen raden aangaande deze merken, dan houd ik me aanbevolen.
Ik heb de naam wel vaker gehoord en gezien, maar ik kan er niets over zeggen.
Als je een foto van het werk hebt, kan dat soms wel een indruk geven van de kwaliteit van de fabriek.
succes
Welkom op dit horloge forum. Du Bois is laatst nog eens langs gekomen. Als je de zoekfunctie gebruikt kom het wel tegen, bij Icarus komt er niet veel helaas.
Ik vind het leuke horloges:), maar kan er helaas niets over vertellen. Maar er zal wel iemand reageren met wat info, denk ik. Goede foto’s trouwens, gefeliciteerd(tu)
Goedenavond Vet, en een hartelijk welkom op dit robuuste horlogeforum.
Ik twijfel er niet aan dat ook jij je draai zal vinden hier op het forum en de horloge wijsheid met gepaste trots zal bekomen.
Het verlossende antwoord op jou vraag betreffende het ‘Du Bois’ horloge, moet ik je helaas schuldig blijven. Doch er zijn hier voldoende deskundigen op het forum welke jou verder op weg kunnen helpen.
En zoals Tom al suggereerde de ‘Zoekfunctie’ doet soms wonderen.
Dank voor de reacties tot nu toe. Ik ben zeker van plan beide horloges te laten restaureren.
Wat dat betreft zijn aanbevelingen van kundige vakmensen op dat gebied trouwens ook welkom. Ik hoop hier te zijner tijd de foto’s te kunnen plaatsen in de rubriek ‘voor - na’.
Welkom op dit geweldige maar ook gevaarlijke forum. Voor je dat weet heb je neiging om ook zelf te beginnen met de reparatie/restauratie van de mooie fijne mechanieken. Wees dus gewaarschuwd ;).