Iemand die meer over weet?
Alvast bedankt

History of Dubois et Fils (from 1751) - Your Watch Hub
The history of DuBois et Fils starts in the 18th century when Moise DuBois takes over his father’s textile trading company.
Tot nu toe weet ik alleen dat vanaf 1945 komt
Bedankt, dus zou misschien eerder gemaakt zijn. Weet u ongeveer de waarde van? ik kan nergens een referentie vinden
Zou inderdaad iets eerder kunnen zijn gezien de art deco wijzerplaat. Betere datering is mogelijk door het uurwerk te identificeren op basis van het nummer of via http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-2uswk.cgi?0&ranfft.
Voordeel is dat het een herenhorloge is, maar voor de mode van nu erg klein formaat. Kast brengt ook geen waarde (rvs). En de wijzers bevatten radium (is ook niet iedereen fan van…). Onbekend merk. Waarde is tientjes werk, afhankelijk of het nog loopt.
Als het een erfstuk is, zou ik het koesteren.
Is best raar dat een herenhorloge is hartstikke klein. Ik dacht dat dubois wel een goede merk is , een van de eerste merken van polshorloges. Nee is geen erfenis ik heb hem aangeschaft om mee te knutselen maar zag dat de merk bekend was en dacht zou beter om naar een horlogemaker te brengen. Bedankt
Het zal vast een prima merk zijn. Maar geen idee of ze een van de eerste merken waren met polshorloges
Ja dat heb ik onderzocht
Ze claimen het op hun website: 1910 DuBois et fils begins to produce wrist watches.
Dat zou de datum zijn waar op de naam was veranderd van dubois naar dubois et fils met zijn zoons. Hieronder stuur ik een link met meer info.
The history of DuBois et Fils starts in the 18th century when Moise DuBois takes over his father’s textile trading company.
Het polshorloge an sich bestaat al sinds 1810 (breguet).
Voor zover ik weet begonnen meerdere Zwitserse merken na 1900 met polshorloges in grotere oplages. En dan met name de dames modellen. Gruen begon bijv. in 1908.
Heeft u de artikel gelezen ?
Ik weet niet als de artikel of de onderzoek die erin is word genoemd klopt maar dubois begon met zakhorloges in die tijd en niet met polshorloges dat kwam later in de 18de eeuw.
in de 18de eeuw
Dan waren ze er inderdaad erg vroeg bij, maar vraag het me af…
Wel een leuk horloge trouwens!
Goedemorgen,
Vroege art deco heren horloges beginnen zo rond 1920.
Dit us een voorbeeld van een junghans.
Prachtig horloge , deze . Doet het ?
Ik zou niet gek vonden als jouw exemplaar van van 1940 zou zijn.
In elk geval na 1917.
Zou die van TS wbt stijl op jaren 20/ 30 zetten… tof dingetje wel. Zonde om te verprutsen
De antimagnetic op de plaat suggereert wel een wat latere datum.
Ja voor wat ik gelezen heb, na dat deze onderzoek uitkwam werden ze aangeklaagd door door twee andere grote merken patek en nog een andere, die gaven dat ze eerder dan dubois zijn begonnen
Zeker! En dank je.
De incabloc schokbescherming is blijkbaar in 1934 uitgevonden dus jaren 40 of nieuwer lijkt mij dan wel logisch. Zal een duurder horloge geweest zijn met incabloc en stalen kast.
The Incabloc shock protection system is the trade name for a spring-loaded mounting system for the jewel bearings that support the balance wheel in a mechanical watch, to protect the wheel's delicate pivots from damage in the event of physical shock, such as if the watch is dropped. It was invented in 1934 by Swiss engineers Georges Braunschweig and Fritz Marti, at Universal Escapements, Ltd, of La Chaux-de-Fonds, Switzerland. It is manufactured by Incabloc, S.A. Similar systems are ETA' The p...
Zal een duurder horloge geweest zijn met incabloc en stalen kast.
En " antimagnetisch" .