Ducal Incabloc

Ik ben nieuw op het forum en nog niet zo lang bezig met horloges. De horloges hebben me echter wel te pakken. Ik vergeet de omgeving en de tijd. Een goed teken. Nu heb ik in mijn bezit gekregen een horloge van het merk Ducal Incabloc met achterop een afbeelding van een duiker, visje en watergolfjes. Overal op het internet gezocht naar infomatie maar nergens iets te vinden. Weet iemand iets over dit merk of waar ik dat kan vinden? Ik krijg het ook niet open (is me nog nooit overkomen), weet iemand daar iets over? Bedankt! Groeten John

Hallo John,

Allereerst zou het helpen als je een foto van het horloge kunt plaatsen om achter informatie over dit merk te komen.
Hier kan ik je danook niet mee helpen. Wel kan ik je vertellen dat het visje vaak word gebruikt om aan te duiden dat het horloge in dien mate waterdicht is dat er mee gezwommen kan worden, ik zou hierbij echter niet de proef op de som nemen :).
Verder staat de tekst Incabloc voor een anti- schok systeem veelal gebruikt in mechanische horloges, het systeem beschermd het uurwerk tegen een schok als je bijvoorbeeld het horloge laat vallen.

Groeten,

Stefan

Hoi Stefan. Ik ga een foto toevoegen. Je hebt gelijk. Nu weet ik ook wat een incabloc is. Bedankt voor je reactie ik hoop dat een foto meer duidelijkheid biedt. Groeten John (ff kijken hoe je een foto upload)

Het is gelukt om een foto te posten. Ik ga nu ff een foto maken van de Ducal. Groeten John

Hé een bekend horloge die enicar sherpa.
Die staat te koop op marktplaats! klopt toch??

Mooie klok maar wel met wat werk.

groet Jorrit

Hoi Stefan, Jorrit en andere horlogefans. Hierbij de foto’s van de Ducal. Misschien kunnen jullie er iets mee, of er iets over vertellen. Ik ben benieuwd. Groeten John (Klopt Jorrit de Enicar staat op Marktplaats, wat bedoel je met “wel wat met wat werk”?)


Volgens mij is dit Franse makelij, zie ik aan model kast en wijzerplaat met een caliber in van France Ebauche FE 233/60 of /68. Eind jaren 70 begin '80.

Hoi Freddy. Het merk zelf ken je dus niet? Ik krijg inderdaad alleen maar franse sites als ik Ducal intik maar geen gaat over horloges. Groeten John

Lijkt wel beetje hierop (dit is wel een kleintje hoor, soort kinderhorloge):

Lijkt er inderdaad veel op Jeroen. Hoog glas, zelfde soort cijfers, kastvorm, wijzers, secondenwijzer. Waar komt hij vandaan, weet je er iets meer over? Ik ga ook ff zoeken op het net onder die naam. Bedankt. Groeten John

Jij hebt geboden he op marktplaats. Wat is ievolgens jou waard? Hij loopt als een zonnetje. Ziet er beter uit dan de rest van de Enicars die worden aangeboden. Heb hem open gehad, wat een kunstwerkje! Aparte sluiting ook! Groeten John

Het enige dat ik vond toen ik zocht op “montre” “ducal” was de volgende site:
http://www.chealwatch.co.uk/

Alleen de naam, geen stap verder :frowning: