Een vriend van mij heeft dit horloge van zijn opa gekregen als erfstuk. Het gaat om een Dugena horloge in 14k goud wat zijn opa heeft gekregen na 40 jaar trouwe dienst bij Fokker.
Het heeft voor hem een zeer emotionele waarde.
Nou is het horloge na met veel plezier dragen gestopt met lopen.
We hebben er een horloge maker(W&V te Alkmaar) er naar laten kijken en die zeggen dat de printplaat van het horloge kapot is en zij het helaas niet kunnen herstellen.
Is er iemand op het forum met tips die dit horloge misschien weer lopend kan maken?
2 plaatjes van het horloge erbij zodat jullie ook weten om welk horloge het gaat. Alvast veel dank namens mijn zeer gewaardeerde vriend.
Beetje gek eigenlijk dat ze bij W&V niet zeggen ālaat maar even achter, gaan we kijken of we iets bruikbaars kunnen vindenā. Maar allicht hebben ze het te druk met het dure spul.
In die regio zou ik wellicht ook Ed van Timefix eens proberen. Akersloot. Die zegt niet heel snel āneeā. Ik ben juist wat minder op mijn gemak met kwarts.
En denk je dat een zo een oud uurwerk op Ebay dan zo goed is dat W&V er garantie op kan geven.
Mijn ervaring is dat er wordt zoveel op ebay verkocht als zgn goed lopend of zelfs als NOS maar las je goed kijkt zijn soms een aantal schroefjes compleet vernachelt oid. Het is maar wat je NOS noemt. Dat zijn dan zogenaamde sporen van langdurige opslagā¦.
Dat risico wil ik niet lopen als professional. Klant betaald goed en eerlijk geld en verwacht dan terecht ook wat. Daarom doen we vaak niet meer deze reparatie met onderdelen uit een niet betrouwbare bron.