geacht forum,
ik ben gecharmeerd van onderstaand horloge. Wie weet er wat meer van dit merk/deze uitvoering en wat zou hier een redelijke prijs voor zijn ?
http://link.marktplaats.nl/329921408
mvg
Arno
geacht forum,
ik ben gecharmeerd van onderstaand horloge. Wie weet er wat meer van dit merk/deze uitvoering en wat zou hier een redelijke prijs voor zijn ?
http://link.marktplaats.nl/329921408
mvg
Arno
Hallo Arno,
Leuk model. Ik snap dat je hier gecharmeerd van ben.
Ik weet helaas weinig over het merk behalve dat je ze regelmatig langs ziet komen. Veelal jaren zestig/ zeventig modellen.
Als ik naar de foto’s van de advertentie kijk lijkt het alsof de kast ‘kaal’ gemaakt is. Met andere woorden het chroom eraf is. Ik kan met vergissen uiteraard.
groet,
Niels
Arno, leuk dat je valt voor een Dugena! Een horloge dat vaak ‘onder de rader bijft’. En dat is wel gunstig voor de prijs! Meestal zit er een Valjoux 7733 of 7734 uurwerk in (hier wrs. een 7733, een …34 heeft een datumaanduiding). HEt zou me verbazen als het geen Valjoux zou zijn.
Meer info over Dugena vind je hier: http://members.chello.nl/~h.mennink/watches/_private/Dugena.htm
Een Valjoux is een oersterk uurwerk en relatief makkelijk servicebaar. Dus dat hoeft geen probleem te zijn (Richard Askham weet er alles van, maar als je een plaatselijke juwelier met ervaring (jaren '70 uurwerken) kunt vinden, komt het ook wel goed. Gesteld dat het uurwerk alleen service nodig heeft, moet je toch al gauw aan 100 euro aan kosten denken. Dat moet je dus bovenop de koopprijs rekenen.
De foto is vrij beroerd om te ontdekken of er veel aan het uiterlijk schoon van het horloge moet worden gedaan. Daarom is een prijs ook moeilijk te bepalen. Persoonlijk zou ik me vanaf 100 euro op mijn hoofd krabben en boven de 150 afhaken.\
PB me maar voor meer info!
Menno
Hallo,
Ik vond het ook interessant horloge en heb naar de prijs geïnformeerd, en moest 250 euro opbrengen. Uurwerk is Valjoux 7734 denk ik ook.
Groeten
Iwan
250 is absoluut te duur als de kast idd ontdaan is van het chroom!
Menno
Ik bedoel deze onderaan, en als die van jou goed gemaakt is dan is niet belangrijk door wie!!! vin ik.
Groet
Iwan
Je hebt gelijk! Ik heb zijn hele site zitten bekijken gisteravond en ik zag een paar keer een Myota langskomen. Vandaar.
De kast die ik heb is niet zo heel erg groot: iets meer dan 38mm en de wijzerplaat is 30mm. Het uurwerk past wel in de kast. Richard Askham heeft me al een lijstje met de wijzerlengtes toegestuurd, zodat ik straks niet met een paar van die stokken zit die niet onder het glas passen…
Off topic: Eigenlijk vind ik de hele zoektocht net zo leuk als het horloge zelf. Met het restaureren van klassieke auto’s heb ik precies hetzelfde: ik heb ongeveer 5 jaar gedaan over mijn laatste project. 2,5 jaar zoeken naar onderdelen en 2,5 jaar bouwen in de vrije uren en vakantiedagen…
nog meer off topic: mijn volgende project is een Austin Seven Ulster uit de jaren '30
Menno
je hebt een goede smaak, hier een link, waar er een boel opstaan, allemaal met een valjoux, er is keuze zat. Als het chroom van de dugena af is, zou ik er geen 100 voor over hebben, je koopt ook een mooie russiche Poljot met een 3133 caliber ( dat is ervan afgeleid toen de russen de machines van de valjoux opkochten en wat verbeteringen aanbrachten en nu nog steeds fabirceren, ken je die?
ik heb er een aantal, ze zijn prachtig, rvs en sommigen met doorzicht bodem en goedkoper dan deze dugena en dus veel betrouwbaarder ook nog.
als je er meer van wilt weten hoor ik het wel,
Ehwatch van het dit forum is expert in Poljots touwens en heeft vaak wat te koop.
hij is van verguld messing volgens de verkoper, ik heb hem gemailed,
en ga je hem kopen ? ik heb wat anders gevonden
succes
Arno