Bij mijn schoonvader vond ik bijgevoegd horloge. Kan iemand mij wat vertellen over waar het horloge vandaan komt (Zwitsers, Duits, Japans) en welk uurwerk erin zit? En of het nog een beetje waarde heeft?
Alvast bedankt.
https://lmgtfy.com/?q=dugena+matic+self+winding
Redelijk eenvoudig te vinden als je wat oude catas doorscrollt…
Dugena!
“Mien merk”
Het is een Duits merk, nadat in 1942 het gebruik van de naam Alpina verboden werd, gingen ze door onder “Deutsche Uhrmachergenossenschaft Alpina” . En dat is met beetje creatief afkorten Dugena geworden.
Tegenwoordig bestaat er nog steeds/weer een Dugena maar daar zou ik ver van weg blijven dat heeft nog maar weinig te maken met het Dugena uit de “hoogtijdagen”.
Dugena gebruikte voor een groot gedeelte valjoux uurwerken, en soms in de high end Buren.
De chrono’s van Dugena zijn relatief populair omdat ze zijn meegelift op de “poor man’s heuer” trend.
Dit soort modellen helaas iets minder, dus verwacht zeker geen jackpot
Hij oogt trouwens niet in al te beste staat Het logo ziet er ook super onscherp uit op de plaat, dat heb ik nog niet eerder gezien bij een Dugena, maar kan ook het model zijn, en de kast lijkt trouwens ook wel redelijk gepolijst maar daar kan ik zomaar naast zitten.
Groetjes!
zou je dat nader uit kunnen leggen?
Ze zijn tegenwoordig in handen van Nova Tempora Uhren und Schmuck.
En het gros van het assortiment ziet er tegenwoordig uit als een hommage, met zeer matige afwerking en dito quartz uurwerk. Ze hebben nog wel een zeer matige poging gedaan tot een soort van reissues
Die op foto’s nog wel aardig ogen, maar de afwerking en specs zijn dramatisch

De Dugena Premium of Mechanik line zou daar iets boven moeten zitten en daar zijn de specs ook wel naar(saffier, mechanisch etc. etc.) maar ook daar zijn de ontwerpen weer weinig inspirerend/origineel helaas
Diverse keren in de handen gehad, en dat ziet er niet slecht uit, en met Miyota uurwerken.
Dat geloof ik op zich wel hoor, maar als je in die prijscategorie zit dan zijn er zoveel meer leukere alternatieven.
Die wel een eigen ontwerp hebben. Maar goed dat is natuurlijk enorm subjectief
Laat ik het zo zeggen : “niet slecht” daar loop ik over het algemeen niet warm voor