Dugena


Vandaag eens beter gekeken naar een Dugena die ik voor 2,5 gekocht heb op de rommelmarkt. Eerst kreeg ik hem niet aan de praat maar na wat schoonmaken en smerig loopt hij weer als vanouds. Het caliber is een 2030 9125 A wat uit 1977 is en gemaakt door Tissot.
Verder ben ik erachter gekomen dat Dugena staat voor Deutsche Urmachergenossenschaft Alpina. Dat de naam vroeger voor de 2de wereldoorlog gewoon Alpina was, maar dat ze die hebben moeten afstaan aan de geallieerden als vergoeding. Als je naar het logo op de oude (foute) reclame kijk lijkt die op het logo van nu van zowel Alpina als ook Dugena
Het toeval wil dat ik die zelfde dag ook nog een Alpina heb gekocht voor € 1. Beiden zouden het niet meer doen maar niets was minder waar :wink:
Eerst was ik niet zo blij met mijn spot prijs vondst, maar na het juiste bandje er op gezet te hebben draag ik hem steeds vaker.

20 likes

Mooie vondst! Lekker vervelende manier om gelijk te zetten kaliber :smile:

Leuke vondst! Veel plezier ermee :+1::smiley:

Dankjewel, is inderdaad vervelend. Ik zet het uur goed en haal de batterij eruit tot de tijd goed staat. Komt maar 1 keer per 1,5 jaar voor.

Nou, dat hoeft ook weer niet, hier staat hoe het moet:
http://www.crazywatches.pl/tissot-seastar-2030-quartz-1977

Dus kroon indrukken, ff ingedrukt houden, loslaten en gelijk weer indrukken, uurwerk gaat dan snel draaien. Uren wijzer stel je bij door de kroon uit te trekken en dan draaien.

Bedankt voor de info dat scheelt een uurtje wachten.

1 like

Nou, voor het geld hoef je het niet te laten…
Fijn dat ze weer lopen en draagtijd krijgen !

Hee dat wist ik dus niet die link. Bedankt alsnog voor deze info. :+1:

1 like