Waarschijnlijk ben ik al de 86e met dit onderwerp, maar deze is wel vrij duidelijk :
SKX
mini Turtle
Samurai
Turtle
Monster
Sumo
MM200
52MAS
MM300
Dit is hun volgorde, niet die van mij
Waarschijnlijk ben ik al de 86e met dit onderwerp, maar deze is wel vrij duidelijk :
SKX
mini Turtle
Samurai
Turtle
Monster
Sumo
MM200
52MAS
MM300
Dit is hun volgorde, niet die van mij
Beetje een open deur intrappen. Gewoon een overzicht van de Seiko automatische duikers die ze op dit moment maken.
Ook wel geinig dit, ze laten vervolgens een boel 4r35/6 zien die precies dezelfde “accuracy tolerances” hebben.
klopt, maar het leest wel makkelijk weg. Voor 300 extra foto`s verwijs ik iedereen naar andere topics over dit onderwerp.
Het ging me niet om jouw topic maar om over het artikel. Hoe kan je bijvoorbeeld de samurai een opvolger/alternatief van de SKX noemen? Het zijn totaal andere horloges, heel ander uiterlijk. Net als een SPB051, heel anders en totaal andere prijsklasse. Als je in de markt bent/was voor een duiker met een budget van 200 euro en een SKX kocht gaan die mensen niet opeens hun budget verviervoudigen voor een SPB051. Dus een alternatief zou ik het niet noemen.
Er zijn 3 opties als opvolger van de SKX. Geef je niet om waterdichtheid (en value for money) en wil je een gek kleurtje, de nieuwe 5 sports. Zoek je een bang for your buck Seiko instap duiker, de mini turtle. Wil je de klassieke Seiko duiker look, de turtle.
Ach, het gaat mij puur om de verschillen die ze opnoemen, niet over opvolgers/alternatieven/prijzen.
Vond het wel makkelijk.
Snap ook heel de heisa niet, skx is nog volop verkrijgbaar toch…?
Is het gek als ik vraag, welke is de kleinste?
Heb namelijk nu ook wel een Seiko diver, maar ik draag hem nooit door het enorme formaat.
Is er bijvoorbeeld een 36-38mm diver?
Bij sommige winkels, nu er nog stock is. Maar die gaat er snel door heb ik de indruk.
Enkele oude-getrouwe bronnen hebben er al geen meer, waardoor de laagste prijzen ondertussen al zo’n 80-100 euro hoger liggen dan vorig jaar.
SKX013 met 38mm is nog wel aan te komen. Kleine broertje van de SKX007.
Misschien wil je wel de vorm van de SKX (dus geen turtle) plus de ISO cert.? Dan is de Samurai een alternatief.
waarom die er dan weer niet tussen staat, snap ik dan ook weer niet
Of wacht : niet meer in productie?
Ffe een od topic vanonder het stof halen…
Wat wordt dezer dagen als de SKX vervanger gezien? Nog steeds de min-turtle? Die ondertussen ook al niet meer verkrijgbaar is en ook verre van de populariteit heeft gekend die de SKX had (kan ook moeilijk met amper 2 jaar productietijd)… Moeten we dan naar een ander merk gaan kijken voor een SKX vervanger? Ik denk dan aan deze vb.
Mag ik vragen waarom je niet op zoek gaat naar een goed gebruikte SKX?
Heb de mijne al 3 jaar en ik ben er nog steeds onwijs blij mee
1 ik koop toch liever nieuw of bijna nieuw als het gaat over instap automaten. Of via het forum in vertrouwen
2 vind het toch ook leuk om te weten wat populair is bij de liefhebbers. Zie ik iets over het hoofd, welke trends leven er momenteel,…
De Citizens hebben op HF nooit die cultstatus gekregen als de SKX hoewel misschien wel het betere horloge. Ik heb gelukkig nog een gemodde. Laatst nog een hele goeie verkocht hier. Daar zou ik naar op zoek gaan.
De Orient Triton is een goeie optie, ik heb de oude met PR indicator maar die is uit productie:
Of anders de nieuwe Triton:
Of een San Martin SN046G. Als je je er overheen kunt zetten dat 'ie van ome Ali komt, is dit echt een top horloge dat elke cent waard is. Zeker als je er een paar coupons tegenaan gooit. Heb hem zelf met de oranje dial maar hij is ook met zwarte plaat verkrijgbaar.
Qua kwaliteit komen ze in de buurt of overtreffen ze zelfs de SKX, maar of ze de charme ook kunnen evenaren…