Duik in de Oceanus of niet?

Niet al te lange tijd geleden zag ik hier ergens weer wat plaatjes van de Casio Oceanus voorbij surfen. Nu wapperen die wel vaker door mijn beeld en met de gedachte ‘oh een Casio’, gaat het dan weer op naar de volgende plaatjes. Dat ze voor een Casio relatief duur zijn, maar ook bijzonder goed afgewerkt, was me wel bekend. Dat de naam onderwerp van spot is: eveneens gevoeglijk bekend.

Toch bleef ik nu net even iets langer hangen en ging ik uit nieuwsgierigheid even op zoek wat er allemaal onder de vlag van Oceanus wordt gemaakt. Eerlijk gezegd was ik aangenaam verrast. Vooral de meest basic-versies, kunnen me eigenlijk wel bekoren.

De T200

En de S100

Op Chrono staan er een aantal te koop, niet bijzonder goedkoop maar zeker ook niet schokkend duur. En ja, ik weet dat er nog kosten bij komen vanuit Japan.

Bijna had ik er een besteld en eerlijk gezegd heb ik er zelfs nog een moment aan gedacht om beide modellen gewoon te laten aanrukken. Op zich vind ik de strakheid van de indexen op de T200 fantastisch om te zien, ik heb ook begrepen dat die net boven de wijzerplaat zweven. Maar de uitstraling en stijl van de S100 vind ik juist weer leuker, omdat die voor mijn gevoel meer Oceanus-eigen is. Bovendien wijkt die meer af van de blauwe Sinn 556 die ik heb.

Zijn er Oceanus-bezitters of -exen die me van advies kunnen voorzien? Welke van de twee modellen beviel beter en gaan de T200 en de Sinn elkaar in de weg zitten? Of gewoon allebei kopen en uiteindelijk zien wat mij het beste ligt?

8 likes

Vooral de S100 is een graag geziene Casio op HF. Er zwerven er een aantal rond met veelal goede waardering. Gewoon allebei doen en kijken wat er bevalt?

3 likes

Ik heb mijn s100 van een Oostenrijkse kerel gekocht op uhrforum.de, die had ook een 200 in de verkoop. Aardige kerel, en netjes verstuurd. Zeekaa is zijn forumnaam

En Ik was aangenaam verrast met die s100 irl

Om heel precies te zijn: kijk hier!

Ik zou de S100 kiezen want deze is geheel van titanium en draagt uiterst comfortabel

3 likes

Soms vraag ik mijzelf wel eens af of ik in alle topics moet verkondigen dat de Oceanus s100 een perfect horloge is, dat doe ik dan niet, ik hou me in. Nu je er zo naar vraagt kan ik niet anders zeggen dat die S100 echt een top horloge is. Heerlijk licht, dun maar voldoende aanwezig op de pols. 10/10 would buy again!

2 likes

De Casio OCW S100 is gaaf, extreem licht, goede lume, goede ontvangst atoomklok (Duitsland) en mooi afgewerkt titanium. Ideaal horloge voor erbij :wink:

Oh en de secondewijzer tikt in twee stappen per seconde, naadloos op de indices; mooie bonus.

Aanrader, de andere modellen nooit gehad maar vond deze ook de mooiste van de bunch

Nb vind hem nergens op lijken qua andere horloges, ook niet de Sinn dus zou er prima naast passen denk ik.

1 like

Er is ooit een hele mooie review geschreven door een forumlid… Even denken wie dat ook alweer was… :thinking:

Edit: o ja, dat was het NA topic van @wander

En sowieso heeft @Cal219 ze beide gehad, zowel de S100 als de T200

4 likes

Extreem comfortabel en kwalitatief heel fraai gemaakt.

10 likes

Een reden dat ik de S100 altijd voorbij heb laten gaan, is dat je er geen andere band op kunt zetten. Nu is dat wellicht een domme reden om hem voorbij te laten gaan, maar zo is het nu eenmaal.

1 like

Goed punt maar staal staat hem wel het best ondanks dat bandenswappen leuk is

Dank voor de input allemaal. Dan zal de s100 er het eerste aankomen denk ik. Dat er geen banden geswapt kunnen worden, is voor mij geen nadeel. Ik doe dat sowieso al bijna nooit en draag horloges toch al het liefst op staal.

Dank je, maar dit is net weer een ander model, die ik toch net iets minder mooi vind.

Zie ook:

@SinntBarts Et voila!

1 like

Die T200 is verbijsterend knap, goeie foto!

1 like

Lekker banden swappen met de 200

4 likes