Duiken alle eigenaars van een Duikershorloge?

Je hebt natuurlijk sportduiken en professioneel duiken. Ik heb me laten vertellen dat beroepsduikers geen ‘gewone’ duikhorloges gebruiken, maar halve computers om hun pols hebben.

Ook bij sport-duikers tref je steeds vaker een (hele) computer aan, maar als back-up ook altijd een horloge, echter zelden kom je een automaat of gerenomeerd merk tegen, veelal is het een goedkoop klokje dat bij waterschade zonder veel verdriet vervangen wordt.

Ruud

Enkele proefduiken gemaakt in Mexico, super hoor!! Maar ik neem altijd mijn “snorkeluitrusting” mee en we kijken altijd bij een vakantie of er goede snorkelmogelijkheden bij het Hotel zijn.
Hieronder Jacques Cousteau in actie (:P)

Deze gebruik ik voor het duiken, soms ook gewoon overdag. Het is een stoer en groot apparaat, lekker opvallend, daar hou ik wel van.

ik heb zelf wel gedoken…sport en militair. Ik droeg toen altijd mijn Seiko diver. Een quarts met een digitaal en analoog klokje. Echt een mooi ding…ligt nu kapot dus in mijn kast…liet de kroon te ver open staan…waterschade.
Maar het verhaaltje van vlieghorloge en niet vliegen gaat voor de meeste denk ik wel voor de duikhorloge ook op. Ik zelf heb wel een beetje een regel. Als ik het niet gebruik hoef ik het ook niet op mijn horloge…maar soms…soms…vindt ik al die klokjes en wijzertjes erg prachtig…en een mooi stuk techniek.

Duik sinds kort met mijn Doxa Sharkhunter. De metalen band is niet echt ideaal. Moet nog een rubbertje bestellen, maar het voegt zeker wat gewicht toe. En dat scheelt weer in de lood gordel.