Duiken alle eigenaars van een Duikershorloge?

Ik vraag mij wel eens af of alle eigenaren van een duikershorloge ook daadwerkelijk de duiksport beoefenen. Of kopen zij een dergelijk horloge alleen omdat het een “stoer” uiterlijk heeft?
Er passeren namelijk heel veel duikershorloges en ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel duikers zijn in Nederland.

Volgens mij zijn er inderdaad meer mensen die een duikhorloge kopen voor het design en niet te vergeten de robuustheid.
Toen ik mijn Tauchmeister kocht (niet echt een duiker, maar toch) en daar 500m waterresistant op stond kreeg ik van mijn vader de opmerking dat ik niet een zo vér kan zwemmen, laat staan zo diep :smiley:

Groeten,

Stefan.

Ik kan niet eens zwemmen (maar gek op duikers, soort over-compensatie denk ik) , maar ik regen wel erg vaak nat :slight_smile:

Ik ben een vakantie duiker (PADI advanced), maar mijn voorkeur voor duikhorloges komt niet alleen daar vandaan, vooral het degelijke en vaak grotere formaat spreken mij aan.

Ruud

Ik draag bijna altijd een vette duiker.

Duiken doe ik (nog) niet, maar ik snorkel wel graag. Ik zwem graag mee met zeeschildpadden…

Ik kom hoogstens in de vakantie tot aan mijn enkels in het water, in het opbaasbadje van ons dochtertje enne ik heb een Avenger Seawolf die tot 3000 meter kan gaan, met een horlogeglas van 4,6 mm dik. :smiley:

Ik kan ok alleen maar jouw vermoeden bevestigen. Duiken doe ik maximaal in water van 3 meter diep, 's zomers op vakantie. Twee van mijn horloges kunnen het tienvoudige aan. Het gaat mij ook om het sportieve uiterlijk van dergelijke horloges.
Groet
Harald

als je ooit z’'on duiker om je pols heb gehad is die vraag overbodig ,B.V een seiko monster … Groet Karel

ik duik inderdaad zelf ook maar draag dan niet mijn UN marine chronograph maar een Suunto D9 polscomputer met en zender op de fles i.v.m. luchtverbruik.
Dit omdat dit een zeer geavanceerd model is met diepte, luchtverbruik,veiligheids-en decostops etc en ten tweede omdat ik het zonde vind om mijn UN mee te nemen onder water ook al staat er op de kast waterdicht tot 200 meter.

Ik heb wel gedoken, maar vond er weinig aan… Wel een mooi horloge aan overgehouden :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

In het verleden wel, maar sinds ik oor problemen kreeg niet meer. Toen ik nog duikte gebruikte ik trouwens de meest lelijke quartzen. Zo lang ze maar grote cijfers hadden was het goed. (was toen ook geen echt horlogefan)
Nu heb ik 1 duiker, het monster, maar die zie ik meer als een toolwatch dan als duikerhorloge.

Ik kan hier wel een lang verhaal gaan opsteken maar het antwoord is nee. Maar hij gaat wel altijd mee op vakantie, dan is het een ideale klok(geen zweetplekken op lederen bandjes, je hoeft je geen zorgen te maken over (zout)water, zon en hij kan tegen een stootje) en ideaal bij het snorkelen.
Maar ik zou wel nog graag mijn duikbrevet willen halen.

Hmmm…eigenlijk is het dan toch een lang verhaal geworden:D

Ik heb enkele malen gedoken…maar had me er eigenlijk iets meer van voorgesteld.

Zodoende houd ik het nu bij snorkelen en daarvoor heb ik een duikhorloge met dieptemeter nodig !! Ik moet toch weten hoe diep ik nog kan komen zonder perslucht :D:D (word elk jaar minder (:smiley: )

Ik krijg het altijd nogal benauwd als ik aan het zwemmen ben met een duur klokje vooral in het nederlandse (troebele) water. Ik denk redelijk snel aan een gebroken springbar…(td) uiteraard nog nooit voorgekomen, Hoe horloge-idioot kun je zijn :sunglasses:

Tsja en toevallig zijn veel toolwatches duikhorloges, zodoende heb ik er een paar (teveel :smiley: )

Ik vraag me af hoeveel mensen er duiken met een rolex van 3000+ :wink:

Mijn monster is vanaf volgende week weer een week lang dagelijks op 20 tot 30 m diepte te vinden in de rode zee.

Gezien het feit dat ik echter een vakantieduiker ben is mogelijkheid van het duiken slechts een van de redenen geweest bij de aanschaf.

Besturen alle eigenaren van een pilotenhorloge een vliegtuig? Het wordt druk in de lucht en onder water :wink:

Yep, en alle speedmaster eigenaren hebben een raket in de achtertuin… :smiley:

Er zijn ook veel geheim agenten volgens mij… (007s)

ik zwem er elke week mee, maar dat is hooguit 1 meter diep.
Verder denk ik dat er zoveel animo voor duik horloges is omdat mannen gek zijn op prestatie cijfers, hij is geschikt voor duiken met perslucht, geschroefde kroon enz enz,…Net als mijn auto heeft zoveel pk, kan 250 km/u, of mijn speakers van mn audio installatie zijn zoveel watt. Veel mannen zijn daar gek op, zal bij horloges wel zo’n zelfde soort effect hebben.

Ik ken iemand die duikinstrukteur is is Egypte en dagelijks met zijn Submariner in het zoute zeewater ligt, het horloge gaat iedere twee jaar naar Rolex voor een servicebeurt.

Ruud