Duiken met een 2 piece nato of

Voor een aankomende duiktrip ben ik op zoek naar de perfecte band.

Een standaard nato of zulu zit bij mij nooit echt lekker. De extra stof onder het horloge irriteert me mateloos, net als het feit dat de band over de springbars heen loopt. Perlon valt dus ook af.
Een echt mooie of lekker zittende rubber band heb ik ook nog niet gevonden.

Ik zit nu te denken aan een 2 piece nato. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Of weten jullie een goed alternatief.

Ow, ik ga trouwens duiken met een SKX en Eza. Op beide past de standaard seiko jubilee, dus dat is het alternatief voor nu.

Nato down under stijl

4 likes

Ofwel gewoon de extra flap eraf knippen, dan heb je maar 1 keer de strap die eronderdoor loopt. Toch iets veiliger dan een two piece, je weet nooit dat je ergens blijft haken en je springbar faalt.

Ik heb deze op mijn Turtle zitten, waterproof leer. Heb ik ook al een paar duiken mee gedaan, houdt het prima (de binnenvoering van de keepers liet een beetje los, maar die kon ik gemakkelijk afknippen). Ook in andere kleuren te krijgen.

1 like

Krijg je nog steeds die lelijke ruimte tussen lugs en pols, dat irriteert me atlijd enorm.

1 like

Een Isofrane is een aanrader! Zit fantastisch en blijft ook niet lang vochtig.

1 like

Two piece nato is prima of de wat dikkere bandjes.
Verder is rubber ook erg fijn, al met al maakt het mij nooit zoveel uit. Als het maar fijn zit. Wat betreft het ergens achter blijven haken,… denk dat je boven het water daar meer kans op hebt of je moet heel wat van plan zijn. :wink:

Hier een voorbeeld van een zwarte en blauwe.

1 like

Is zo opgelost.

1 like

Als je je gerief klaarmaakt of je BCD aandoet kan je zeker blijven haken :blush: onderwater zal hij inderdaad wel niet gaan lopen, maar vooraf of achteraf kan het genoeg misgaan.

Aan de andere kant, wie duikt nu ook met een diver? Ik alleszins niet, daar heb ik mijn duikcomputer voor :wink:

1 like

Knap als je dan dusdanig blijft haken dat je springbar faalt. Ik duik altijd met een horloge, enkel omdat het kan.

3 likes

Dan zal ik wel gewoon lomp zijn :wink:
Wel zeker een goeie reden, misschien goed genoeg voor een aanwinst in 2018? :thinking::smiley:

1 like

Hirsch Pure! Erg comfortabel en past er goed bij vind ik.

1 like

Voor mij is op of onder water perlon de beste/sterkste (veiligste) optie.
Nato en Zulu zijn bij mij nog al eens los geraakt.
En een oranje perlon op een diver staat ook nog eens heel goed.
Onder water kijk je toch niet naar je horlogebandje?

Ja ik weet het, dit is een zwarte perlon :wink:

Alternatief kan je ook kijken naar een rubberen nato. Best of both worlds?

Watchgecko verkoopt hele mooie. Dat zijn die van Bonetto Cinturini.