Ha, die heb ik gezien ja! Bizar was dat.
Jij zou ook met een Ferrari 300 km/u rijden op 12 jaar oude banden?
Echt, sommige mensen…
Wake up call: ook gerenommeerde merken hebben rubbers die uitdrogen. Natuur- en scheikunde interesseren zich niet voor het merk.
Dat heb ik ook gedaan en ook mail gestuurd, stond dus idd in dat ze streng zijn met toelating en hun goede naam. Vandaar dus een verklaring nodig van een arts. Nu zag ik ook dat er een verschil is tussen een nationale certificering en een internationale certificering. Dus zal denk ik de laatste nodig hebben, ben wel een roker, ouder dan 45, hartpatiënt en nog wat medische aandoeningen zal dan dus een NEE worden verwacht ik
Wellicht leuk om een off-topic te maken voor duiken ?
Ik vrees dan van wel ja. Weet je wat het probleem is, een oefenduikje op geringere diepte zal misschien (wellicht ook niet goed voor jouw gezondheid, wel voor hun omzet) nog wel mogelijk zijn. Als je de hele opleiding volgt, ben je gecertificeerd om overal ter wereld met iemand met hetzelfde brevet als buddy te duiken. Das een heel ander verhaal, oefenduikje doe je tegen betaling met iemand met zeg maar meer dan 2000 duikervaringen op naam, of nog veel meer, als buddy.
Vaak (of altijd?, correct me if i am wrong) hebben die het brevet voor solo-duiken, omdat hun leerling geen buddy is…
Als ik niet beter zou weten zou ik gokken op een diesel naast je omega😂
Same here, jammer dat het niet mogelijk is met TL1 maar ja regeltjes he. Moeten gewoon geduld hebben. Ik wilde idd gewoon eerst proberen met een oefenduik, maar zelfs daar zijn ze streng in. Ging zelfs zover, dat als je te traag bent t.o.v de groep je eruit gezet wordt. Kan ik mij ook wel voorstellen hoor. Zal wel snorkelen in ondiep water worden, is ook leuk toch. Maar wel met een goed duikhorloge om, zit niet te wachten op vocht in een horloge.
Even geduld hebben inderdaad. Het off topic is gemaakt !
Ging er ook van uit dat je het positief bedoelde, alleen jammer dat TheStig en ik naast de boot piesen, maar het staat je vrij om leuke dingen aan ons door te geven zodat we toch een beetje op de hoogte blijven
Moet ook nog even wachten!
Die het beste werkt in combinatie met de schroefring die het glas op de plek moet houden.
Samen gaat dat dus het beste, L-vorm om meer afdichting te hebben dat die helium niet de kast in komt en de schroefring om te voorkomen dat als het er in zit, het glas naar buiten gedrukt kan worden.
Nog meer van die “sat-divers” naast de MM300/Tuna die zonder heliumklep werken zijn onder andere de Citizen Ecozilla en autozilla.
Duiken met je gouden Datejust!
Sylvia Earle… ‘Her Royal Deepness’ helaas net gemist bij een DEMA duikshow in Orlando, mijn stomdronken collega (het is altijd een feestje daar) heeft haar nog aangeklampt voor een foto waar ze natuurlijk graag aan meewerkte… ze kent het duikwereldje.
De eigenaresse van het duikcentrum in Cayman waar ik gewerkt heb dook ook vaak met haar two-tone Datejust. Die verder weinig service, waterdichtheid of schoonspoelen kende. Haar vader had ook een hele mooie vintage SD.
Ik heb een Seiko SKX op tientallen duiken gebruikt. Mijn laatste diver - Certina DS Action - meegenomen naar de Canarische eilanden. Je Omega’s (bij normaal gebruik en onderhoud) moeten dit prima aankunnen. Iets meer aandacht schenken aan afspoelen met schoon (zoet) water om alle zout en zandresten te verwijderen.
Ik heb ook 100’den duiken met een Suunto gedaan en het verbaasde me wel, dat het fijnste zand tot onder de bezel en bij het glas komt. Dit zou de voornaamste reden kunnen zijn om niet met de Omega te duiken. Je zal dit fijnste zand bij een service/schoonmaak beurt toch moeten verwijderen.
Omdat je bij pakkingen niet weet of het mis is of niet (totdat het te laat is). Alleen door de testen en evt. vervangen. Pakkingen beïnvloeden de functie van je horloge niet, maar als ze stuk zijn kun je naar je WR fluiten.
Ja, je kunt natuurlijk met ieder horloge duiken en er is ook nog wel 'n kans dat ie niet volloopt. In de jaren '80 gingen we allemaal lachend met onze 30m WR Swatch de zee in. Niemand die zich zorgen maakte en het ging meestal nog goed ook. Met een gouden dresswatch kun je ook gaan duiken en met een jarenlang niet op waterdichtheid geteste duiker ook. Maar de kans is groot dat het een keer misgaat. En als je dit helemaal niet uitmaakt, omdat je er niet veel waarde aan hecht of de vervangingskosten geen enkel probleem zijn: lekker doen!
Ik voel me in het water het prettigst met een niet al te dure, jaarlijks getest duiker aan de pols. Maar voor de rest moet iedereen natuurlijk lekker doen waar hij/zij zin in heeft. We leven in een vrij land!