Duiken met je (duik)horloge 🤿

Omdat er wellicht meer duikhorloges dan daadwerkelijke duikbrevetten zijn op dit forum kon ik helaas weinig terug vinden over ervaringen die men heeft heeft met duiken met bekende duikhorloges :diving_mask:.

Zelf heb ik al langer duikhorloges dan mijn duikbrevet. Nu vind ik het toch wel tijd om ook daadwerkelijk wat duiken op mijn naam te zetten. Het liefst met mijn favoriete duikhorloge om, maar omdat het toch kostbare horloges zijn vind ik dat wat spannend.

Waterdichtheid maak ik me relatief weinig zorgen om gezien de recente servicebeurt, maar stel dat ik het horloge onder water verlies :sob: of het horloge wordt onder (of boven) water van mijn pols gevist door een gehaaid iemand? :shark:

Graag lees ik wat jullie ervaringen zijn met betrekking tot duiken (zwemmen) met luxe duikhorloges.

Edit: ik zou in mijn geval met de Seamaster op duikvakantie gaan gezien de GMT functie in het buitenland en ik laat de Rolex stiekem liever thuis als ik op reis ben.

Tot slot een poll:

  • Lekker duiken met je luxe duikhorloge
  • Doe een goedkoop horloge om tijdens het duiken

0 stemmers

3 likes

Lekker mee duiken.

Er zijn er zat die het doen:

2 likes

Waarom zou je het sowieso willen? Omdat het kan? Dan vooral doen. Maar een duikcomputer (evt huren) is vele malen functioneler en veiliger.

3 likes

Duiken doe ik met een duikcomputer. Daar heb ik geen horloge voor nodig. En ook niet als backup: heb je een buddy voor.

1 like

Duikt er tegenwoordig nog iemand met een duikhorloge om? Zelf al heel wat jaren niet meer gedoken, maar zag toen voornamelijk alleen maar duikcomputers.

De meeste duikhorloges hier op HF zien hooguit af en toe een teiltje water. Zelfs verhalen gelezen van leden die het duikhorloge alleen met baby shampoo durven schoon te maken :crazy_face::crazy_face::crazy_face:

4 likes

Zijn er daadwerkelijk mensen die duiken met hun duikhorloge?!

2 likes

Thanks. Ik heb de verkeerde zoektermen gebruikt.

Vooral hierom ja :wink:

Ohnee zo niet bedoeld. Wou alleen laten zien dat er wel echte duikers onder ons zijn. :wink:

Ik dook ook wel eens met een Promaster. Deze zomer maar weer eens gaan duiken! :diving_mask:

1 like

Uiteraard een duikcomputer want anders mis je essentiële informatie, dat spreekt voor zich. Maar ik heb oa ook een Omega SMP maar als ik ga duiken, neem ik toch mijn wat minder kostbare SKX of Monster mee.

2 likes

Attentie: Duikert Hans (@HorlogeOpa), balie 4 alstublieft!
Blub blub … :bathtub:

Oh enne, zelf zou ik gewoon ermee duiken! Wél met de originele band. Ken verhalen van losgeschoten pushpins aan net niet passende rubberen/stoffen bandjes, dan kun je zo maar pech hebben.

3 likes

Invicta 1953 als ik een duik neem in het zwembad. Veel dieper dan dat kom ik doorgaans toch niet. Alleen gedoken onder begeleiding.

Overigens draag ik ook dresswatches wel eens zonder dress en grijp ik met een flieger om niet (altijd) de knuppel vast😉

1 like

Leuk om alle reacties tot nu toe te lezen. Ik ben het ermee eens dat het duiken met duikcomputer veel handiger is, maar het heeft gewoon iets om met mijn SMP te gaan duiken.

Aan de andere kant geeft het ook rust om mijn G-Shock en INOX mee te nemen op vakantie met de SMP en Sub in de kluis.

1 like

Ja ik snap het gevoel wel, terwijl het eigenlijk best gek is. Want je zou toch denken dat een SMP en Sub aardig in hun element zijn onder water. Alsof ze ervoor gemaakt werden. :cowboy_hat_face:

Maar ik snap je hoor. Afgelopen zaterdag tijdens het spitten van de tuin had ik ook gewoon mijn SKX om. :see_no_evil:

1 like

Suunto Gekko voor het echte duikwerk en mijn Seiko Monster al 20 jaar die mee gaat, vroeger wel eens met mijn Rolex Sub gedoken, maar bij nadere overweging vond ik dat toch niet handig

Btw mij Seiko Monster heeft in die 20 jaar nooit service gehad en ik nog steeds waterdicht :slightly_smiling_face:

1 like

Wat ik al eerder aangaf: duiken met computer.
Wat wel het zwembad heeft gezien:

  1. Invicta 1953
  2. Seiko save the ocean
  3. Bulova accutron 2 666ft
  4. 2x Vostok
  5. Orient Mako 2

Allen aanduiding 200m.

Hoe diep was het zwembad zei je? :joy:

2 likes

140

Cm.

3 likes

Gewoon, omdat het kan. Voor de wristshots.

afbeelding

9 likes

Gewoon doen, zijn ze (oa) voor gemaakt. Duikbrevet heb ik niet, maar als ik in Manado ben gaat mn Seamaster altijd mee naar het rif :blowfish::diving_mask:

5 likes